Smart

#JakNaTo

Nechytáte se? Tady vám poradíme

ČSOB Smart

Stažení a instalace ČSOB Smart a ČSOB Smart klíče

  1. V mobilu otevřete aplikaci Obchod Play, App Store nebo Huawey App Gallery, vyhledejte ČSOB Smart a dejte Instalovat/Získat.
  2. Přihlaste se do aplikace ČSOB Smart uživatelským jménem a heslem, které jste si sami nastavili (viz nastavení vlastního uživatelského jména a hesla).
  3. Na mobil vám přijde SMS kód, přepište ho do aplikace a jste tam.
  4. Pro autorizace transakcí v ČSOB Smart potřebuje aplikaci ČSOB Smart klíč, kterou si stáhnete z obchodu Obchod Play, App Store nebo Huawei App Gallery a dejte Instalovat/Získat a dokončete aktivaci pomocí návodu v sekci Smart klíč, online pomocí selfie nebo přes bankomat.

Jak se přednostně dovolat na operátora?

Když potřebujete poradit, nebo rychle řešit internetový podvod, klikněte ve Smartu na oranžové tlačítko „Zavolejte mi“ a my vám obratem zavoláme. Je to rychlejší než klasický telefonát na infolinku, kde čekáte ve frontě na operátora, který si ještě musí ověřit vaši totožnost.

  1. Na úvodní stránce Smartu ve spodním menu klikněte na "Menu".
  2. Srolujte na „Informace“ a vyberte „Kontakty“.
  3. U vybrané linky klikněte na „Zavolejte mi“, zkontrolujte telefonní číslo a potvrďte.

Jak si nastavit nebo zrušit přihlašování biometrií

  1. Přihlaste se do aplikace ČSOB Smart.
  2. Na úvodní stránce ve spodním menu klikněte na "Menu".
  3. Ve spodní části obrazovky v sekci "ČSOB Smart" zvolte "Správa zabezpečení".
  4. V sekci bezpečnosti klikněte na "Přihlášení Biometrií/Face ID".
  5. Ve vyskakovacím okně zvolte "Ano".
  6. V dalším vyskakovacím okně zase "Ano".
  7. Pokud vám biometrie nebude vyhovovat, podobným postupem to jde zase vypnout.

Jak si zaregistrovat Platby na kontakt

  1. Na úvodní stránce ve spodním menu klikněte na "Menu".
  2. V sekci „Přehledy“ zvolte “Platby na kontakt“.
  3. Klikněte na tlačítko „Přidat registraci“.
  4. Zkontrolujte si své telefonní číslo (předvyplněné z ČSOB Identity) a zvolte "Pokračovat".
  5. Opište kód z SMSky a zvolte „Pokračovat“.
  6. Potvrďte požadavek Smart klíčem.
  7. Hotovo, registrace je dokončena.

Jak poslat Platbu na kontakt

  1. Na úvodní stránce klikněte na oranžové tlačítko „Platba“ u vašeho účtu.
  2. Zvolte položku „Platba na kontakt“.
  3. Zadejte telefonní číslo příjemce nebo vyberte kontakt z telefonního seznamu. Vyplňte údaje pro platbu a zvolte "Pokračovat". Platbu pak potvrďte jako obvykle.
  4. U neregistrovaného telefonního čísla můžete platby na kontakt doporučit (tlačítko “Poslat pozvánku“).
  5. Hotovo, platba odeslána.

Jak přidat disponenta k účtu

  1. Na úvodní stránce Smartu klikněte na účet, ke kterému chcete disponenta přidat.
  2. V detailu účtu zvolte záložku Další.
  3. Zvolte tlačítko Disponenti.
  4. Pokračujte volbou Přidat disponenta.
  5. Přečtěte si, co přidání disponenta obnáší a dejte Pokračovat.
  6. Vyplňte Identifikační číslo svého nového disponenta.
  7. Zkontrolujte si informace o disponentovi a vyberte Pokračovat.
  8. Nastavte oprávnění k účtu (limit, platnost) a zvolte Pokračovat.
  9. V rekapitulaci si zkontrolujte, že všechno sedí.
  10. Odsouhlaste smluvní dokumentaci a dokumenty podepište Smart klíčem.
  11. Hotovo. Teď už jen počkejte, než vám žádost schválíme.

Textové návody

Aktuální a disponibilní zůstatek, blokace a čekající platby
  1. Přihlaste se do aplikace a klikněte na konkrétní účet.
  2. Klikněte na ikonku „Další“ se třemi tečkami. Rozbalí se vám přehled a zůstatky na účtu.
    Aktuální zůstatek – peníze, které máte na účtu bez započtení nezpracovaných plateb a kontokorentu.
    Blokace – nezpracovaná platba, třeba kartou v obchodě.
    Disponibilní zůstatek – peníze, které máte na účtu reálně k dispozici včetně kontokorentu. Výpočet disponibilního zůstatku získáte: Aktuální zůstatek – Blokace + Disponibilní zůstatek kontokorentu.
    Čekající platby – peníze, které odesíláte, ale ještě se nezaúčtovaly. Zrušit čekající platbu s budoucí splatností můžete jen v internetovém bankovnictví.
  3. Detailní přehled o účtu najdete pod tlačítkem „Další“v sekci „Informace o účtu“. Najdete zde detaily včetně data založení nebo typu účtu.
Vyhledávání plateb
  1. Přihlaste se do aplikace a klikněte na účet, ve kterém chcete hledat platbu. Vpravo najdete volbu „Hledat“, vyberte ji.
  2. Upřesněte parametry platby: jestli byla Příchozí, Odchozí, v jaké zhruba ČástceČasovém období. Pokud vám základní parametry nestačí, klikněte na „Pokročilé vyhledávání“.
  3. Vyberte požadované časové období a potvrďte.
  4. Potvrďte, že chcete Filtrovat.
  5. A je to. Vypíšeme vám všechny platby, které odpovídají zadání, a to až 5 let dozadu. Nenašli jste, co jste hledali? Upřesněte parametry ve filtru a zkuste to znovu.
Zadání a úprava trvalé platby
  1. Přihlaste se do aplikace a klikněte na „Platba“. V typu platby zvolte „Trvalá platba“. Pojmenujte si, komu platíte, vyplňte číslo účtu, částku, od kdy chcete peníze posílat a jak často. Zkontrolujte údaje a potvrďte platbu Smart klíčem.
  2. Trvalou platbu změníte kliknutím na název účtu. Následně zvolte ikonku „Další“ se třemi tečkami a zvolte „Trvalé příkazy“. Vyberte, kterou trvalou platbu chcete upravit. Pak stačí zmáčknout na „Upravit“ a zadat nově požadované údaje a „Potvrdit“ změnu nastavení a je to.
Placení QR kódem
  1. Přihlaste se do aplikace a klikněte na „QR Platba“.
  2. Povolte aplikaci fotit a nahrávat videa.
  3. Namiřte foťákem na QR kód nebo vyberte soubor z mobilu („Vybrat z galerie“ nebo „Nahrát PDF“ dokument).
  4. Údaje o platbě se načtou do formuláře, který můžete ještě doupravit podle sebe (například připsat zprávu pro příjemce nebo upravit částku).
  5. Zkontrolujte údaje a potvrďte Smart klíčem. A je to. Umíte zaplatit QR kódem.
Vzor platby
  1. Zvolte možnost „Platba“ u vašeho účtu.
  2. Vyplňte potřebné údaje, jako je číslo účtu, částka a další. Poté klikněte na „Pokračovat“.
  3. Ve shrnutí si pro jistotu zkontrolujte zadané údaje a klikněte na „Potvrdit“.
  4. Následně zvolte „Uložit jako vzor“.
  5. Doplňte „Název vzoru“ případně upravte částku a dejte „Vytvořit vzor“.
  6. Ve shrnutí si pro jistotu znovu zkontrolujte zadané údaje z původní platby a klikněte na „Vytvořit vzor“ a máte hotovo.

Často kladené dotazy

Co dělat, pokud mi nefunguje aplikace ČSOB Smart?
  1. Zkontrolujte, že je váš mobil připojený k internetu.
  2. Ověřte si, zda máte nejnovější verzi aplikace. Najděte ČSOB Smart v  aplikaci Obchod Play nebo App Store. Pokud verze není aktuální, zobrazí se tlačítko Aktualizovat. Klikněte na něj a aplikaci aktualizujte.
  3. Zavřete aplikace na pozadí telefonu a zkuste se znovu přihlásit.
  4. Obnovte výchozí nastavení aplikace. Otevřete aplikaci ČSOB Smart. Na přihlašovací obrazovce zvolte ikonu “i“ vpravo nahoře a zvolte „Obnovit výchozí nastavení". Stiskněte „Obnovit“.
  5. Pokud obnova výchozího nastavení nepomůže, odinstalujte pouze aplikaci ČSOB Smart a znovu nainstalujte ze svého obchodu s aplikacemi. Po opětovném nainstalování proveďte restart telefonu.
  6. Pokud žádný z předchozích kroků nezabral, volejte dle kontaktů zde: Kontakty – infolinky a pobočky.
Co dělat, pokud ztratím telefon, na kterém mám Smart?

Zavolejte co nejdřív dle: Kontakty – infolinky a pobočky a my vám aplikaci na ztraceném mobilu zablokujeme. Jakmile budete mít nový mobil, nainstalujte a aktivujte si na něm aplikaci znovu. Videonávod naleznete v sekci „Smart klíč“ - „Obnova aplikace Smart klíč“.

Co dělat, pokud si přístup do Smartu zablokuji?

Při zablokování biometrického přihlášení se můžete do aplikace přihlásit ještě PINem

Pokud máte zablokovaný Smart klíč, protože jste několikrát zadali špatně PIN, nezbývá, než si ho znovu zaktivovat. Videonávody na aktivaci naleznete v sekci „Smart klíč“.

Pokud jste si PIN zablokovali i přesto, že ho znáte, volejte dle: Kontakty – infolinky a pobočky.

Zobrazuje se mi ve Smartu uživatel Jan Karta. Co s tím?

Jste přihlášení do demoverze aplikace, která existuje proto, abyste si ČSOB Smart mohli nanečisto vyzkoušet. Z demoverze se odhlásíte kliknutím na „Menu“ a „Odhlásit“.

Nezobrazují se mi ve Smartu zůstatky

Pokud se vám ve Smartu místo zůstatku u účtu zobrazují čtyři tečky, stiskněte ikonu modrého oka, kterou najdete v pravém horním rohu aplikace. Nyní již své zůstatky vidíte.

Kdy je třeba potvrzovat platby Smart klíčem?

Smart klíčem se potvrzují všechny platby kromě následujících výjimek:

  • Platby na účty, které si sami přidáte na seznam důvěryhodných účtů
  • Platby do 500 Kč (max. 2 500 Kč)
  • Platby mezi vašimi vlastními účty

Placení zjednodušeným potvrzováním plateb je maximálně bezpečné, jednoduché a rychlé. Není ale povinné – zjednodušené potvrzování plateb si můžete kdykoli vypnout nebo zapnout v ČSOB Identitě kliknutím na dlaždici „Zjednodušené potvrzování plateb".

Jaké jsou limity pro posílání peněz ve Smartu?

Limit pro platby je denní a najdete ho v aplikaci ČSOB Smart:

    1. Přihlaste se do aplikace.
    2. Vpravo dole klikněte na „Menu“.
    3. Sjeďte úplně dolů a zvolte „Nastavení limitů“.
    4. Zde uvidíte svůj aktuální limit a můžete ho podle potřeby upravit.
    Důležité informace k limitům
    • Pokud provedete platbu přes ČSOB Smart, sníží se vám limit i pro Internetové bankovnictví.
    • Doporučujeme přečíst si podrobné informace o limitech.
    Výjimky z limitů

    Některé transakce se do denního limitu nepočítají, například:

    • Převod mezi vlastními účty
    • Splátka kreditní karty
    • Převod ze spořicího účtu na běžný
Kde ve Smartu najdu uživatelské jméno?

Po přihlášení do aplikace v levém horním rohu klikněte na své jméno, srolujte dolů. V sekci „ČSOB Identita“ najdete „ČSOB ID/Uživatelské jméno“.

Kde ve Smartu najdu výpisy nebo potvrzení o zaúčtování platby?

Po přihlášení do aplikace vyberte účet a požadovanou platbu. V detailu platby najdete tlačítko "Sdílet potvrzení o platbě“. Další výpisy a potvrzení naleznete pod daným účtem v záložce "Další" - "Výpisy a potvrzení k účtu".

Výpisy najdete také po přihlášení do Internetového bankovnictví v hlavním menu „Přehledy“ – „Výpisy“.

Podporovaná zařízení:

  • Android verze 7 a vyšší
  • iOS verze 15 a vyšší

ČSOB Smart není podporovaný na telefonech a tabletech nejnižší třídy se speciálně upraveným systémem Android (Go edition) a nefunguje na novějších mobilech Huawei a Honor. Kvůli bezpečnosti nedoporučujeme instalovat aplikaci z neoficiálních zdrojů (APKPure, Aptoide, Google Space).