Tuzemské bezhotovostní úhrady
Jak na odchozí úhrady i trvalé příkazy v rámci ČR
Zadání úhrady a termín zpracování
Zobrazit více
Jak zadat platbu?
Elektronicky
Nejpohodlněji a nejrychleji zadáte platbu přes chytrý telefon, tablet nebo počítač.
Díky mobilní aplikaci ČSOB Smart máte celou banku ve vašem mobilu. Internetové bankovnictví ovládáte přes počítač, zadáte a upravíte zde všechny druhy plateb.
Osobně v pobočce
Pokud preferujete osobní kontakt, rádi vás přivítáme v kterékoli naší pobočce. Zde pohodlně zadáte platbu papírovou formou s pracovníkem na přepážce. Jen dbejte na to, abyste se podepsali správně podle svého podpisového vzoru.
Osobně na poště
Platbu ze svého účtu můžete zadat i na kterékoli pobočce České pošty. Potřebujete k tomu jen platební kartu s aktivovanou službou zadávání plateb na poště. Aktivovat si ji můžete v kterékoli naší pobočce nebo na lince +420 495 300 300.
TIP: Díky každé naší kartě můžete automaticky platit za poštovní služby (balík, dobírku) nebo služby Czech Point. Zároveň můžete peníze vybírat či vkládat na svůj účet.
Kdy peníze dorazí?
Odchozí platby
Pokud banka příjemce podporuje Okamžitou platbu (zjistíte v aplikaci ČSOB Smart či v internetovém bankovnictví - příslušné pole se objeví při zadávání příkazu k úhradě), lze využít tento typ platby. Od standardní platby se okamžitá liší tím, že odchází ihned a obratem se také zaúčtuje.
TIP: Chcete-li platit jednoduše jako telefonovat, můžete využít Platby na kontakt. S Platbami na kontakt vám pomůže také naše virtuální asistentka Kate v mobilní aplikaci ČSOB Smart.Příchozí platby
Pokud je platba odeslána jako okamžitá, na váš účet bude připsána v řádu několika vteřin.
V ostatních případech záleží na termínu zpracování platby v jiné bance.
Typy plateb a důležité pojmy
Zobrazit více
Odchozí úhrady
Odchozí úhrady jsou základním nástrojem pro zaslání peněz. K jejich zadání je třeba pouze číslo účtu příjemce a kód banky. Částku a datum splatnosti si volíte sami.
Ostatní položky (variabilní symbol, konstantní symbol atd.) jsou vesměs nepovinné, ale může je po vás příjemce platby požadovat (většinou jde o společnosti poskytující služby jako mobilní operátoři, poskytovatelé energií apod.). Dejte si poté pozor na jejich správné vyplnění.
Pokud banka příjemce podporuje Okamžitou platbu (zjistíte v aplikaci ČSOB Smart či v internetovém bankovnictví - příslušné pole se objeví při zadávání příkazu k úhradě), lze využít tento typ platby.
Placení jednoduché jako telefonování - to jsou Platby na kontakt.
Prioritní odchozí úhrada vám zajistí, že příkaz zpracujeme v den, kdy jste jej zadali. Máte tak jistotu, že na účet příjemce dorazí tentýž pracovní den.
Prioritní odchozí úhrada je placená služba a můžete ji zadat:
- V pobočce – nejpozději do 13:30
- V internetovém bankovnictví – nejpozději do 14:15
QR platba opíše platební údaje za vás
Platit měsíční vyúčtování služeb jednorázovou odchozí úhradou je pracné a riskujete, že při opisování údajů uděláte chybu. Většina dodavatelů služeb proto dává na faktury tzv. QR kód – čtvereček podobný čárovému kódu. Ten stačí načíst například naší chytrou aplikací ČSOB Smart, a vyplní se tak platební údaje za vás. Jednoduché a rychlé.
Trvalé příkazy a Inkasa
Trvalý příkaz
Trvalou platbu použijte, pokud pravidelně (třeba každý měsíc) platíte stejnou částku – např. nájem. Je podobný jednorázové úhradě, jen se bude opakovat dle frekvence, kterou si určíte (měsíčně, ročně atd.).
Svolení k inkasu
Nejjednodušší způsob, jak zaplatit poplatky a faktury za služby. Svolením k inkasu dáváte souhlas dodavateli služeb, aby si mohl z vašeho účtu automaticky strhnout částku, kterou vám v daném měsíci fakturuje.
Jak na to?
- Službu povolte v nastavení svého účtu (pokud chcete mít větší přehled, zvolte si maximální částku, kterou může dodavatel z účtu převést)
- Poté informujte dodavatele, že služba je na vašem účtu nastavená a předejte mu číslo svého účtu
Platba SIPO
Představuje službu pošty, která za vás zaplatí všem dodavatelům, jejichž služby využíváte (např. energie, telefon, internet, televize apod.). Z vašeho účtu, podobně jako v případě inkasa, si pošta jednou měsíčně strhne celkovou částku za všechny vaše objednané služby.
Vše, co potřebujete, je tzv. spojovací číslo, které vám přidělí Česká pošta. Najdete ho na rozpisu plateb SIPO. Číslo poté stačí vyplnit v nastavení účtu a nahlásit všem dodavatelům, kterým chcete takto za služby platit.
Žádost o zavedení nebo změnu limitu platby SIPO stačí podat do 20. dne v měsíci. První platba se uskuteční už v měsíci příštím. V případě žádosti o zrušení služby bez data účinnosti bude SIPO zrušeno nejpozději následující pracovní den po doručení žádosti do ČSOB.
Další nejčastější pojmy (variabilní symbol, specifický symbol, konstantní symbol, kód banky atd.), jsme pro vás připravili v naší nápovědě.
Sazebník
Vybrané služby | Cena |
---|---|
Příchozí platba (včetně příchozích plateb z cizoměnového účtu) | zdarma |
ČSOB Internetové bankovnictví | ČSOB Smart | pobočka ČSOB | |
---|---|---|---|
Odchozí úhrada (nad rámec odchozích plateb zdarma v rámci konta) | 5 Kč | 5 Kč | 95 Kč |
Trvalý příkaz k převodu (za odchozí položku, netýká se splátek úvěru) | 5 Kč | 5 Kč | 5 Kč |
Inkaso, SIPO (za odchozí položku, netýká se splátek úvěru) | 5 Kč | 5 Kč | 5 Kč |
Odchozí úhrada z cizoměnového účtu nebo z korunového na cizoměnový | 5 Kč | 95 Kč |
Poplatky uvedené v této části jsou výňatkem z plného znění, které naleznete v našem Sazebníku.