Platby na kontakt
Bezpečnost na prvním místě
- Nehrozí chyba při přepisování čísla účtu
- Platby nad 500 Kč se potvrzují Smart klíčem
- Na telefonní číslo je možné poslat maximálně 5 000 Kč
- Registr ověřených telefonních čísel spravuje Česká národní banka
Nejčastější dotazy
Kolik Platby na kontakt stojí?
U Plus Konta ani Poštovního účtu, ani Premium konta nic neplatíte.
U nás bereme Platby na kontakt jako okamžitou odchozí platbu, kdy má příjemce peníze hned na svém účtu.
Pokud máte jiný účet, tak u něj poplatek za okamžité platby účtujeme. Vyhnout se mu můžete, pokud platbu zadáte jako standardní. Pro jistotu přikládáme ještě odkaz na kompletní sazebník.
Mohu poslat platbu na kontakt i na mezinárodní telefonní číslo?
Ano, ale jen se slovenskou předvolbou +421. Je třeba, aby měl příjemce registrované číslo u své banky a aktivní službu Platby na kontakt.
Pokud vyberete ze seznamu svých kontaktů číslo bez mezinárodní předvolby, bude automaticky vyplněna předvolba +420.
Mohu si změnit telefonní číslo pro registraci Platby na kontakt?
Ano, můžete, a to na jakékoli pobočce ČSOB nebo na poště.
Jen pozor, telefonní číslo máte propojené se svou ČSOB Identitou (digitální občankou). To znamená, že pokud si budete chtít registrovat jiné číslo pro Platby na kontakt, musíte si změnit i telefonní číslo k ČSOB Identitě, které slouží ke komunikaci s bankou.
Je registrace do služby Platby na kontakt napořád?
Bohužel ne. Pokud vám nikdo nepošle peníze 6 měsíců na telefonní číslo, služba se sama deaktivuje a bude potřeba si telefonní číslo spárovat s číslem účtu znovu. V ČSOB Smart vždy uvidíte, do kdy máte Platby na kontakt aktivní. Automaticky se prodlužuje každou příchozí Platbou na kontakt. 3 měsíce před vypršením platnosti vás budeme o blížící se expiraci informovat.
Jak můžu zrušit službu Platby na kontakt?
Svou registraci jednoduše zrušíte v ČSOB Smart (v části Registrace → Správa registrací).
Mohu mít jedno telefonní číslo registrované u víc účtů?
Ne. Své telefonní číslo můžete mít vždy registrované pouze k jednomu bankovnímu účtu, aby bylo jasné, kam mají peníze dorazit.
Mohu mít k jednomu účtu registrovaných víc telefonních čísel?
Ano. Například když účet sdílíte třeba s manželem/manželkou, tak k němu můžete mít registrovaná obě telefonní čísla.
Jsem disponentem účtu, potřebuji souhlas k registraci do Plateb na kontakt od majitele účtu?
Ne, není třeba.
Mohu Platby na kontakt propojit i s kreditní kartou?
Ano, můžete. Telefonní číslo je možné navázat i k dalším produktům, kromě kreditky třeba ke spořicímu účtu. Při registraci telefonního čísla do Plateb na kontakt si vyberete, který produkt chcete spárovat.
Co mám dělat, když se mi při registraci zobrazuje hláška „mobilní číslo je již registrováno k jinému běžnému účtu“.
Tato hláška může vyskočit ve dvou případech:
- telefonní číslo máte spárované s jiným běžným účtem,
- máte číslo po jiném uživateli a on ho v minulosti registroval k Platbám na kontakt.
V těchto situacích vám naše aplikace ČSOB Smart automaticky nabídne odeslání žádosti o uvolnění čísla. Stačí, když ji stávající držitel potvrdí.
Musím mít registrované číslo pro posílání plateb?
Nemusíte. Registrace telefonního čísla do Plateb na kontakt je nutná pouze, aby vám na něj mohli ostatní posílat peníze.
Jak banka pozná pouze z telefonního čísla, kam má poslat peníze?
Po zadání Platby na kontakt se banka odesílatele napojí na registr České národní banky. Z něj získá číslo konta, se kterým příjemce platby spároval své telefonní číslo, a na platbu na tento účet odešle.
Jak se ujistím, že posílám peníze správnému člověku?
Předtím než Platbu na kontakt odsouhlasíte, tak se vám ukáže název účtu příjemce, kde většinou uvidíte jméno a příjmení nebo jméno firmy. Jednoduše si tak ověříte, že peníze posíláte, kam chcete a omylem je nepošlete jinam.