Pojištění půjčky

Pojištění půjčky

Pomůžeme vám, když nemůžete splácet

  • Nově za zvýhodněnou cenu: jen 5,99 % splátky půjčky
  • Při pracovní neschopnosti zaplatíme splátky úvěru
  • V případě trvalé invalidity a úmrtí celou půjčku doplatíme

Chci pojistit půjčku  Chci nahlásit škodu

Záruka, že se vám splácení nevymkne z rukou

  • Pojistíme vám každou půjčku sjednanou u nás až na 1,5 milionu Kč.
  • Když se zraníte nebo onemocníte dostanete peníze na splátky už od 1. dne léčení
  • V případě invalidity 3. stupně nebo úmrtí splatíme celou půjčku

Jak si pojištění půjčky sjednat

  • Nejjednodušší je pojistit se rovnou při sjednávání půjčky ve vašem mobilu
  • Chcete se pojistit dodatečně? Rádi to zařídíme na každé pobočce
  • Když část úvěru splatíte a sníží se vám splátka, pojistné se sníží také
  • Pojištění vás podrží při nově diagnostikovaných onemocněních i při bolesti zad

Pojistíme i vás? Rádi, pokud:

  • Nedávno jste si brali půjčku, nebo ji řešíte právě teď
  • Nejste v pracovní neschopnosti (pracujete nebo podnikáte)
  • Nepobíráte starobní či invalidní invalidní důchod a není vám více jak 64 let

Pojistěte si půjčku ještě dnes

Telefon

Půjčky, které si můžete pojistit

Půjčka na cokoliv

Půjčka na bydlení

Konsolidace půjček

Chcete nahlásit pojistnou událost?

Pro nahlášení škody prosím pokračujte na stránkách ČSOB Pojišťovny.

Nahlásit událost

Sazebník

Varianty pojištění úvěru Pojistné
Pojištění pro případ trvalé invalidity 3. stupně, pracovní neschopnosti a úmrtí 5,99 % z vaší měsíční splátky

Poplatky uvedené v této části jsou výňatkem z plného znění, které naleznete včetně termínu jejich splatnosti v našem Sazebníku.

FAQ

Kolik za pojištění úvěru platím?

Pojištění je hrazeno spolu se splátkou úvěru, nemusíte se tak o nic starat. Pokud část úvěru uhradíte například mimořádnou splátkou a změní se vám měsíční splátka úvěru, automaticky snížíme i výši poplatku za pojištění.
Informaci o výši poplatku najdete ve svojí úvěrové smlouvě. Pro úvěry sjednané od dubna 2025 je poplatek ve výši 5,99 % z vaší měsíční splátky úvěru.

Na co se pojištění nevztahuje?

Nejvýznamnější výluky z pojištění pro případ smrti nebo invalidity 3. stupně jsou:

  • v důsledku sebevraždy pojištěného v prvních dvou letech od vstupu do pojištění,
  • z důvodu nemoci, která vznikla v důsledku úrazu, který pojištěný utrpěl před počátkem pojištění,
  • následkem úrazu, který vznikl v důsledku nemoci, jejíž diagnóza byla pojištěnému stanovena před počátkem pojištění,
  • v důsledku pravidelného požívání alkoholu nebo v důsledku požití či aplikace jiných omamných, toxických, psychotropních či ostatních látek způsobilých nepříznivě ovlivnit psychiku člověka nebo jeho ovládací nebo rozpoznávací schopnosti nebo sociální chování.

Nejvýznamnější výluka z pojištění pro případ pracovní neschopnosti je na pojistnou událost v důsledku diagnózy, která je v přímé souvislosti se zdravotními nálezy diagnostikovanými před počátkem pojištění nebo je jejich důsledkem, a to včetně pracovní neschopnosti vystavené v důsledku operativních nebo jiných lékařských zákroků prováděných v důsledku těchto indikací.

Kde najdu číslo pojistné smlouvy pojištění úvěru?

Číslo pojistné smlouvy najdete ve svojí smlouvě o úvěru v kapitole Pojištění. Pro úvěry sjednané od 1.4.2025 je číslo smlouvy 1900480378 a pro úvěry sjednané od 2017 do března 2025 je číslo smlouvy 1900471558. Pro starší úvěry je třeba zkontrolovat vaší úvěrovou smlouvu.

Kdy mám nárok na pojistné plnění?

Nárok na pojistné plnění vzniká za splnění definice pojistné události dle Pojistných podmínek pro pojištění dlužníků ze spotřebitelských úvěrů PP SU 03/2025.
Čekací doba pro případ pracovní neschopnosti je v délce 1 měsíce od počátku pojištění, neplatí však pro pracovní neschopnost z důvodu úrazu.

Jak a kdy mám hlásit pojistnou událost?

Pojistnou událost je třeba oznámit pojistiteli prostřednictvím webového formuláře na internetových stránkách pojistitele www.csobpoj.cz a bez zbytečného odkladu. Pojistnou událost vždy šetří a vyřizuje pojišťovna. Jakmile ji převezme, pošle vám o tom informační email s číslem, které události přidělila. Jestli vás kolem pojistné události ještě něco zajímá, obraťte se prosím přímo na pojišťovnu. Napsat jim můžete na info@csobpoj.cz nebo zavolat na 466 100 777.

Pamatujte prosím na to, že vám pojištění začne pomáhat od 40. dne. Když pojistná událost trvá kratší dobu, nemá cenu ji hlásit. U ztráty zaměstnání počítejte ještě s tím, že vám pojištění pomáhá po 90 dnech od sjednání nebo změny pojištění. Pro vaši lepší představu jsme načrtli příklad, jak může probíhat nahlášení a výplata peněz.

Když mám odklad splátky, jaký to má vliv na pojištění?

Během období s odloženou splátkou úvěru je pojištění nadále platné. V případě pracovní neschopnosti by se hradila splátka v řádné výši a v případě invalidity 3. stupně či úmrtí by byla standardně hrazena nesplacená část jistiny úvěru.

Lze pojistnou událost nahlásit zpětně?

Pojistnou událost lze nahlásit i zpětně, avšak bez zbytečného odkladu.

Kolik dostanu a v jakých případech?

V případě invalidity 3. stupně či úmrtí by byla hrazena bance, jakožto pojistníkovi, nesplacená část úvěru ve výši 102 % kalkulovaného zůstatku jistiny úvěru, maximálně však ve výši 1 500 000 Kč.

V případě pracovní neschopnosti by byly hrazeny pravidelné měsíční splátky. Maximálně dvanáctkrát, tj. za maximálně 12 po sobě jdoucích úvěrových splátek. Je-li měsíční úvěrová splátka vyšší než 35 000 Kč, poskytne pojišťovna opakované pojistné plnění pouze ve výši 35 000 Kč měsíčně.

Kdo dostane peníze, když se pojistím na úmrtí a invaliditupro případ smrti nebo invalidity 3. stupně a zemřu?

V takovém případě pojišťovna uhradí nesplacenou část úvěru bance, kde dojde k uzavření úvěrového účtu. Případný přebytek prostředků je převeden na účet zemřelého.

Jak můžu pojištění změnit nebo ukončit?

Změna pojištění není možná. Do pojištění lze jen vstoupit, a nebo se z něj odhlásit.
Pojištění můžete ukončit na pobočce, kde s vámi vyřídí obratem žádost o změnu úvěrové smlouvy, a nebo přes klientské centrum po telefonu. Můžete také poslat žádost o ukončení pojištění emailem na info@csob.cz volnou formou kde uvedete číslo úvěru, rodné číslo a vlastnoruční podpis.

Jestliže pojištěný je zaměstnancem a zároveň OSVČ , jak bude pojišťovna postupovat v případě pojistné události ztráta zaměstnání?

Jestliže pojištěný ztratí zaměstnání, ale má stále příjem z podnikání, pak nelze uplatnit pojistnou událost ze ztráty zaměstnání, protože pojištěný nebude moci být evidován na úřadu práce jako uchazeč o zaměstnání.

Uhradí se poplatky z prodlení za neuhrazené splátky, pokud klient v případě ztráty zaměstnání přestal úvěr splácet?

Pojištění se nevztahuje na žádné poplatky z prodlení.

Klient čerpá půjčku až po 5 měsících od podpisu smlouvy o úvěru. Jak to bude s pojistným plněním, jestliže klient ztratí zaměstnání měsíc před čerpáním a v době čerpání bude stále nezaměstnaný?

Čekací doba se vždy počítá od počátku pojištění, což je první den čerpání úvěru. Vzhledem k tomu, že došlo ke škodní události před počátkem pojištění, klient nebude mít nárok na pojistné plnění.

Jestliže ukončím pojištění v průběhu splácení úvěru, mohu si pojištění k úvěru sjednat znovu?

Ne. Řešením je sjednání produktu Náš život s krytím rizika NaÚvěr, které můžete libovolně upravovat podle vašich stávajících úvěrů a nebo konsolidace stávajícího úvěru, ke které si pojištění úvěru sjednat samozřejmě můžete.

Mám variantu s pracovní neschopností i ztrátou zaměstnání. Pokud se stanu zároveň nezaměstnaným a pracovně neschopným, mám nárok na dvojí pojistné plnění?

Ne. Dojde-li k souběhu nároků z pojištění pro případ pracovní neschopnosti a ztráty zaměstnání, plní pojišťovna po dobu souběhu pouze jednou.

Můžu přestat platit splátky úvěru ve chvíli kdy jsem nahlásil škodní událost?

Bohužel ne. Dopředu není zřejmé, jaký čas bude nutný k šetření pojistné události. Mezi oznámením škodní události klientem a ukončením šetření pojistitelem však uplyne určitá časová prodleva a klient by se v případě neuhrazení úvěrových splátek vystavil riziku sankce vyplývající ze smlouvy o úvěru. Dokud není pojistná údálost plně vyřízena, musí klient splácet úvěr dle platné smluvní dokumentace. Výjimka je pouze v případě, kdy zemře jediný dlužník, nebo zemřeli všichni dlužníci.