Pojištění odpovědnosti na italské sjezdovky

Pojištění odpovědnosti na italské sjezdovky

Potvrzení vám vydáme, máte-li jednu z těchto pojistek:

  • Jednorázové cestovní pojištění
  • Cestovní pojištění ke kartě
  • Pojištění občanské odpovědnosti
  • Pojištění domácnosti nebo stavby *

* Pokud jste si pojištění domácnosti nebo stavby vyřizovali před rokem 2014, na odpovědnost jste možná pojištění jen v Česku. Podívejte se proto nejprve do smlouvy nebo se přijďte poradit na pobočku.

O potvrzení žádejte pouze, pokud jedete do Itálie - žádné jiné země potvrzení nevyžadují.

O potvrzení žádat nemusíte, pokud máte jednorázové cestovní pojištění vyřízené od 17. 12. 2021 a později – u nových pojistek dáváme anglický text přímo do smlouvy, kterou stačí na svahu ukázat vytištěnou nebo uloženou v mobilu.

3 způsoby, jak získat potvrzení

Potvrzení najdete ke stažení ve Smartu nebo v Internetovém bankovnictví, pouze pokud máte sjednané cestovní pojištění ke kartě.

Pokud máte jinou variantu pojištění (Pojištění odpovědnosti v rámci 1 ze 4 u ČSOB Premium, jednorázové cestovní pojištění sjednané před 17. 12. 2021, pojištění občanské odpovědnosti samostatné nebo v rámci pojištění domácnosti/stavby), využijte variantu „poslat potvrzení e-mailem“.

 

Stáhnout ve Smartu
Stáhnout přes Internetové bankovnictví
Poslat potvrzení e-mailem

Potvrzení vám také umíme vystavit na počkání na pobočce.

Potřebujete pojištění do Itálie?

Cestuji pravidelně
Cestovní pojištění mám jinde, potřebuji jen pojištění odpovědnosti
TIP: Sjednáváte si jednorázové cestovní pojištění na poslední chvíli? Pojistnou smlouvu najdete okamžitě po zaplacení v e-mailu. Do aplikace ČSOB Smart vám přijde až se zpožděním. Na svahu se tedy můžete prokázat smlouvou z e-mailu.

Často kladené dotazy

Mám sjednané pojištění odpovědnosti z výkonu povolání. Bude mi stačit?

Bohužel ne. Musíte mít sjednané pojištění občanské odpovědnosti.

Stačí mít potvrzení elektronicky, například v mobilu?

Zákon nenařizuje formu prokázání, je možné využít jakoukoliv možnost – elektronicky nebo papírově.

Pokud si sjednám cestovní pojištění, musím dále něco řešit?

Záleží, které cestovní pojištění máte.

  • Pokud máte jednorázové pojištění (sjednané na jednu cestu) pořízené po 17. 12. 2021, pak už opravdu nic dále řešit nemusíte. Na svahu se prokážete smlouvou (papírově nebo elektronicky), ve které je vepsané anglické potvrzení. Náš tip: Pokud sjednáváte jednorázové cestovní pojištění na poslední chvíli, uložte si smlouvu, která vám přijde ihned po sjednání e-mailem. V aplikaci ČSOB Smart a Klientské zóně se smlouva může objevit se zpožděním několika dnů po zaplacení.
  • Pakliže máte jednorázové pojištění sjednané před 17. 12. 2021, musíte si nechat od nás vystavit potvrzení v angličtině. O to si můžete požádat online (tlačítko „poslat potvrzení e-mailem“) nebo na pobočce.
  • Pakliže máte cestovní pojištění ke kartě, potvrzení najdete v aplikaci ČSOB Smart nebo vašem Internetovém bankovnictví – odsud si ho můžete stáhnout. Nebo si můžete požádat o potvrzení online (tlačítko „poslat potvrzení e-mailem“) případně na pobočce.
Jak poznám, jestli cestovní pojištění, které mám sjednané, je jednorázové nebo ke kartě?

Pokud si zařizujete cestovní pojištění na konkrétní jeden výlet, jedná se o jednorázové pojištění.

Pokud máte cestovní pojištění zřízené na celý rok (tím pádem ho najdete ve svém internetovém bankovnictví a ve Smartu v kategorii pojištění), pak se jedná o pojištění ke kartě.

Mám už pojištění odpovědnosti za škodu sjednané. Stačí mi prokázat se smlouvou?

Teoreticky ano. Italský zákon neuvádí, že musíte mít doklad o sjednaném pojištění v cizím jazyce. My vám však doporučujeme nechat si od nás vystavit anglické potvrzení. Snáze se vám s ním bude v Itálii prokazovat.

Mám sjednané pojištění odpovědnosti na své jméno. Do Itálie ale pojedeme s celou rodinou.

Potvrzení o pojištění je vystavováno na pojištěného, ale vztahuje se na všechny rodinné příslušníky žijící ve společné domácnosti s pojištěným dle definice všeobecných pojistných podmínek.

Mám cestovní pojištění ke kartě v rodinné variantě. Vystavíte mi potvrzení pro každého člena rodiny nebo nám stačí jedno?

V případě sjednání varianty „Family“ se pojištění kromě držitele platební karty vztahuje i na 1 další dospělou osobu a až 3 děti do věku 21 let včetně. Za rodinné příslušníky je považována blízká rodina, tzn. rodiče a děti, prarodiče a vnuci, sourozenci, manžel/manželka, partner/partnerka, druh/družka.

Tyto další pojištěné osoby nemusí být na potvrzení vyjmenovány, přesto pro ně platí.

Ke stávajícím smlouvám pojištění odpovědnosti vystavíte potvrzení v angličtině automaticky?

Potvrzení v angličtině automaticky nevystavujeme, musíte si o něj požádat přes online formulář (viz výše tlačítko „poslat potvrzení e-mailem“) nebo na pobočce.