Smartbanking je stejně bezpečný jako internetové bankovnictví
03/2020
Nedůvěra vůči bankovnictví v mobilu je pochopitelná, ale neopodstatněná. Za bezpečnost našeho Smartbankingu dáme ruku do ohně. Následujících pět mýtů jsme vyvraceli už stokrát. Ale protože se nám je pořád ještě nepodařilo vymýtit úplně, jdeme do toho dnes po stoprvní.
1. Mýtus: „Mobil se Smartbankingem můžu snadno ztratit. A co pak?“
Realita: Mobil máme (nebo bychom měli mít) přece všichni zamčený biometricky, PINem nebo třeba gestem. Stejně tak je navíc zabezpečený i samotný Smartbanking. Takže i když mobil ztratíte nebo vám ho nedejbože ukradnou, stejně se nikdo k vašim penězům nedostane. A navíc, mobil se dá jednoduše na dálku najít a zablokovat.
2. Mýtus: „Bankovní aplikace může být zavirovaná.“
Realita: Když si Smartbanking stáhnete z Google Play pro Android nebo Apple Store pro iOS, ručíme za to, že zavirovaný není. Statistika říká, že virů a počítačových útoků na Smartbanking je řádově míň než těch na „velké“ internetové bankovnictví. Navíc neustále vydáváme nové bezpečnostní záplaty a aktualizace.
3. Mýtus: „Smartbanking je nebezpečný, protože se platby nepotvrzují SMS kódem.“
Realita: U „velkého“ internetového bankovnictví ověřovací SMSka nebo Smart klíč zaručí, že se ke svému účtu připojujete opravdu vy. Smartbanking máte jen na svém vlastním mobilu, který máte pořád u sebe pod 100% kontrolou. Zadávat identifikační číslo tak není potřeba. Otisk prstu, Face ID nebo PIN ale zadáváte vždy, při přihlašování do aplikace i potvrzování platby.
4. Mýtus: „Smartbanking je jen pro hračičky a technologické nadšence.“
Realita: To platilo možná v roce 2012, kdy jsme spustili úplně první verzi Smartbankingu. Dnes máme kolem 400 000 aktivních uživatelů a přibývají čím dál rychleji. Velká část z nich dokonce už ani internetové bankovnictví nepoužívá, protože ve Smartbankingu je všechno, co pro ovládání svého účtu potřebují.
5. Mýtus: „Na malém displeji je to všechno nepřehledné a složité.“
Realita: Naopak! Smartbanking je dokonale přizpůsobený menším obrazovkám telefonů. Na pár kliknutí tak uvidíte zůstatek na účtech, zadáte platbu, zobrazíte si zapomenutý PIN ke kartě nebo změníte její limit nebo najdete nejbližší bankomat. A nové funkce stále přibývají, dnes už si na mobilu bez problému sjednáte třeba i půjčku nebo pojištění.