Časté dotazy k DoKapsy od ČSOB

Aplikace pro klienty bez účtu ČSOB

Co přináší verze DoKapsy od ČSOB při zvolení registrace přes „Jsem klientem ČSOB“?

Ve verzi propojené s účtem ČSOB a Poštovní spořitelny jsou některé dodatečné možnosti. Jsou to například služby Přehled platebních karet a Na cesty (zvýhodněné platby v zahraničí). ČSOB účet si můžete založit online během několika minut i přes aplikaci DoKapsy od ČSOB.

Jaké údaje zadávám jako uživatel bez účtu ČSOB?

Každý klient se registruje unikátním telefonním číslem a e-mailem. Telefonní číslo je nutné ověřit při registraci. E-mail je možné ověřit později, aby proces registrace byl rychlý a uživatelé mohli začít aplikaci používat co nejdříve.

Co se stane, když používám verzi pro uživatele s účtem a účet zruším?

Aplikace pro zobrazení Přehledu platebních karet načítá data z banky. Pokud účet zrušíte, data se nenačtou a aplikace se automaticky přepne do verze bez účtu. Je možné, že Vás aplikace vyzve k opětovné registraci. Ostatní data (věrnostní kartičky, historie parkovacích lístků a další) vám zůstanou. Pokud využíváte aplikaci na více zařízeních, bude potřeba projít znova registračním procesem.

V rodině používáme společný e-mail, mohu ho použít pro registraci aplikace pro dva různé uživatele?

Ne, každý uživatel se registruje unikátním tel. číslem i e-mailem.

Už nemám přístup k e-mailu nebo tel. číslu, na který byla aplikace registrována. Co mám dělat?

Je možné změnit oba údaje přímo v aplikaci v záložce Profil. Nový údaj je vždy potřeba ověřit (e-mail ověřovacím odkazem a telefonní číslo SMS kódem).

Proč musím e-mail ověřovat? Ověření jsem při registraci přeskočil a aplikace mi to teď pořád připomíná.

Jedná se o přihlašovací údaj, který potřebujete třeba při instalaci do nového telefonu. Pokud jste při registraci zadali neplatný e-mail, hrozí, že se už například nedostanete ke svým věrnostním kartičkám.

Používal jsem aplikaci bez ověřeného e-mailu (nebo jsem k e-mailu ztratil přístup), aplikaci jsem si odinstaloval a teď mi nejde aplikace obnovit. Co mám dělat?

Zavolejte nám na 499 900 007 z telefonního čísla, které bylo použito při registraci. Připravte si čísla dvou věrnostních karet, které máte v aplikaci uloženy a novou e-mailovou adresu. Tato situace nastala pravděpodobně neplatný e-mail s překlepem (email.cy, seynam.cz, google.cz, gogle.com a podobné).

Proč se ověřují oba údaje, proč nestačí k obnovení účtu pouze jeden? Jiné aplikace to tak dělají.

Je to kvůli bezpečnosti. V praxi dochází k recyklaci telefonních čísel a e-mailů. Pokud je přestanete používat, mohou být přiděleny někomu jinému. A my nechceme, aby se takový uživatel mohl dostat k vašim datům.

Proč musím udělit souhlas s marketingovou komunikací před přístupem ke Slevám?

Tyto nabídky připravujeme s partnery ČSOB, které pečlivě vybíráme. Pokud chcete mít k těmto slevám přístup, je potřeba marketingový souhlas udělit. Zároveň můžete souhlas i kdykoli odvolat přímo v aplikaci (záložka Profil > Udělené souhlasy).

Aktivace pro uživatele s účtem ČSOB

Co potřebuju k aktivaci aplikace?

Potřebujete na Vašem zařízení nainstalovanou a aktivovanou aplikaci Smart klíč, abyste mohli potvrdit aktivaci aplikace DoKapsy.

Od kolika let můžu používat aplikaci?

Aplikaci můžete aktivovat od 18 let.

Jaký mobil potřebuji?

Jakýkoli mobil s operačním systémem Android 8 a vyšším nebo iOS 15 a vyšším.

Parkování

Ve kterých městech můžu využít funkci Parkování v aplikaci DoKapsy od ČSOB?

Seznam podporovaných měst se neustále rozrůstá. Aktuální seznam najdete přímo na hlavní obrazovce služby Parkování.

Proč není v aplikaci moje město?

Seznam podporovaných měst se neustále rozrůstá. Město vždy musí mít funkční systém elektronických plateb za parkování a musí být napojeno na technologii, kterou využíváme.

Proč musím odsouhlasit nové podmínky služby?

Protože službu Parkování neposkytujeme přímo my jako banka ale naši partneři.

Nešlo zaplatit, platba zamítnuta, problémy s platební bránou.

Zkontrolujte, zda máte na své kartě povolené internetové platby a dostatečný nevyčerpaný limit. Pokud je vše v pořádku, je potřeba kontaktovat klientské centrum, které si od Vás získá potřebná data pro prověření.

Jak získám daňový doklad k parkovacímu lístku?

Postup pro partnera Globdata a.s.:

  1. Jděte na www.parkovacilistek.cz
  2. Vyberte město, zadejte číslo parkovacího lístku a své telefonní číslo
  3. Vygenerujete si požadovaný daňový doklad

Postup pro partnera MPLA s.r.o.:

Odkaz na stažení daňového dokladu je odeslán na email uvedený v profilu aplikace.

Platba proběhla, ale parkovací lístek do aplikace nedorazil.

Zkontrolujte prosím, zda je váš telefon připojen k internetu. Počkejte 1-2 minuty a zkontrolujte znovu aktivní parkovací lístky na hlavní obrazovce Parkování, případně zkontrolujte historii nákupů: Profil > Historie a doklady, jestli se zakoupený parkovací lístek neobjevil.

Pokud jste platil vaši ČSOB kartou, můžete proběhlou platbu zkontrolovat přímo v aplikaci v záložce Přehled (je nutno vybrat kartu, ze které jste provedli platbu)

Pokud platbu v seznamu nenaleznete, tak doporučujeme nákup parkovacího lístku opakovat.

V případě, že se ani opakovaný nákup nepodaří, použijte prosím k zaplacení parkovacího lístku jinou metodu (např. parkovací automat)

Platba se mi strhla vícekrát. Co s tím?
  • Nejdřív si v aplikaci zkontrolujte historii nákupů: Profil > Historie a doklady.
  • V případě, že by se k jednomu lístku platba strhla víckrát, reklamujte platbu u své banky. V případě platby ČSOB kartou, zadejte reklamaci přes formulář na webových stránkách ČSOB nebo přímo na pobočce. Pokud si však parkovací lístek prodloužíte, byť nechtěně, nelze takovou reklamaci uznat. V případě prodloužení lístku najdete v historii plateb dva samostatné nákupy na jednu zónu.
Proč aplikace vyžaduje oprávnění k poloze (GPS)?

Poloha GPS se používá jen k zobrazení polohy na mapě a k vyhledání nejbližších parkovacích zón. Poloha se nikam neukládá.

Aplikace špatně určila mou polohu, takže mám parkovací lístek do špatné zóny.

Takovou reklamaci bohužel nelze uznat. Za finální výběr parkovací zóny je vždy odpovědný uživatel. Zobrazení na mapě je pouze orientační, jelikož přesnost určení polohy nemusí být vždy dostačující – závisí na kvalitě zařízení, okolním terénu, zástavbě i dalších okolnostech.

Omylem jsem koupil špatný parkovací lístek, který nepotřebuji.

Takovou reklamaci bohužel nelze uznat. Vždy si prosím před zaplacením ve shrnutí ověřte informace o parkovací zóně, době platnosti a ceně. Dodatečně nelze zjistit, jestli jste službu opravdu využili nebo ne.

Aplikace zobrazuje nepřesně hranice parkovacích zón.

Zobrazení parkovacích zón je orientační, uživatel se musí řídit dopravním značením v místě parkování – na tuto skutečnost je uživatel upozorněn na hlavní vyhledávací obrazovce se zobrazením mapy.

Mapové podklady pro zobrazení parkovacích zón dodávají přímo provozovatelé parkovišť.

Koupil jsem si parkovací lístek v zóně, kde se v tuto dobu neplatí (např. o víkendu). Můžu ho vrátit?

Takovou reklamaci bohužel nelze uznat. V některých zónách mimo provozní dobu nelze vůbec parkovací lístek koupit. Jiné naopak to umožňují například z důvodu možnosti koupení lístku platícího hned od rána již večer předtím. Aplikace Vás na zvýhodněnou cenu parkování upozorní hláškou na obrazovce se shrnutím objednávky před samotným zaplacením. V případě potřeby je možné objednávku upravit ve shrnutí.

Parkovací lístek mám a stejně jsem dostal pokutu.

Porovnejte prosím údaje z pokuty s údaji ve vašem parkovacím lístku Profil > Historie a doklady. Pokud máte parkování zaplacené a domníváte se, že je pokuta neoprávněná, zadejte reklamaci dle pokynů dle pravidel poskytovatele parkoviště nebo instrukcí na obdržené pokutě.

Cena za parkovací lístek v aplikaci je jiná než v parkovacím automatu na ulici.

Některá města mají rozdílné ceníky pro platby v automatu na ulici a pro mobilní platby přes aplikaci nebo SMS. Pro přesné informace navštivte stránky města nebo poskytovatele parkoviště a seznamte se s možnostmi platby za parkování a ceníky. DoKapsy přebírá zóny a ceníky technických poskytovatelů služeb v dané lokalitě a nijak je dále neupravuje.

Dálniční známky

Nejde mi koupit dálniční známka, co mám dělat?

Z aplikace vás odkazujeme na oficiální e-shop. Pokud na e-shopu něco nefunguje správně, nemůžeme s tím bohužel nic dělat. Případnou reklamaci prosím řešte s daným e-shopem.

Proč není ve všech e-shopech s dálničními známkami na výběr čeština?

Pokud provozovatel e-shopu češtinu nabízí, směrujeme vás rovnou tam. Pokud ne, odkazujeme na anglickou verzi. U Bulharska se stránky načtou vždy v bulharštině, v menu v horní části stránky si je ale můžete ručně přepnout na angličtinu.

Nabíječky

Proč nejsou v mapách nabíječky všech provozovatelů?

Zatím máme v aplikaci nabíječky PRE a EON, na rozšíření pracujeme.

Nabíječka byla podle aplikace volná, ale ve skutečnosti byla obsazená. Jak to?

Zpracováváme data dodaná našimi partnery, tak jak je dostaneme. Obsah a aktuálnost dat bohužel nejsme schopni garantovat.

Jak si uložím nabíječku mezi oblíbené?

Jednoduše. Na stránce „Detail nabíjecí stanice“ klikněte na symbol srdíčka.

Služba mi nezobrazuje žádné nabíječky, ani když zvětším rozsah mapy. Co s tím?

Zkontrolujte nebo vymažte nastavení filtru. Pokud do nastavení filtru zadáte netypickou kombinaci parametrů, počet zobrazených nabíječek může být nízký.

Jízdenky

Ve kterých městech jsou dostupné Jízdenky v aplikaci DoKapsy od ČSOB?

Seznam podporovaných měst se neustále rozrůstá. Aktuální seznam najdete přímo na hlavní obrazovce služby Jízdenky.

Proč není v aplikaci moje město?

Seznam podporovaných měst se neustále rozrůstá. Město vždy musí mít funkční systém elektronických plateb za jízdenky a musíme ho napojit na naši technologii.

Proč musím odsouhlasit další podmínky služby Jízdenky?

Je to kvůli tomu, že službu Jízdenky poskytuje náš partner, nikoliv ČSOB.

Nešlo zaplatit, platba byla zamítnuta nebo nastaly jiné problémy s platební bránou.

Zkontrolujte, zda máte na své kartě povolené internetové platby a dostatečný nevyčerpaný limit.

Jak získám daňový doklad k jízdence?

Pro Prahu a Středočeský kraj (partner Operátor ICT, a. s.) je odkaz na daňový doklad přímo součástí účtenky a stáhnete si ho ve formátu PDF.

Postup pro ostatní města (partner Globdata a.s.)

  • Vybrat město na stránce služby.
  • Zadejte číslo jízdenky a telefonní číslo z vašeho Profilu
  • Stáhněte si požadovaný daňový doklad
Proč si nemůžu stáhnout daňový doklad starší než 3 měsíce?

Kvůli ochraně dat se data pro vygenerování daňového dokladu uchovávají jen po nezbytně nutnou dobu 3 měsíců.

Platba proběhla, ale jízdenka do aplikace nedorazila.

Zkontrolujte prosím, zda je váš telefon připojen k internetu. Počkejte1-2 minuty a zkontrolujte znovu aktivní jízdenky na hlavní obrazovce Jízdenky. Dopravce má nastavenou určitou prodlevu, po které doručí jízdenku.

Případně zkontrolujte historii nákupů: Profil > Historie a doklady, jestli se zakoupená jízdenka neobjevila.

Pokud platíte kartou ČSOB a Poštovní spořitelny, můžete proběhlou platbu zkontrolovat přímo v aplikaci v záložce Přehled (vyberte kartu, kterou jste platili).

Pokud platbu v seznamu nenajdete, doporučujeme koupit v aplikaci jízdenku znovu. V případě, že se ani opakovaný nákup nepodaří, použijte prosím k zaplacení parkovacího lístku jinou metodu (např. parkovací automat).

Platba se mi strhla vícekrát. Co s tím?
  • Nejdřív si v aplikaci zkontrolujte historii: Profil > Historie a doklady.
  • V případě, že by se k jedné jízdence platba strhla opravdu víckrát, zadejte reklamaci přes formulář na našich stránkách nebo přímo na pobočce (pokud jde o platbu kartou ČSOB a Poštovní spořitelny).
Omylem jsem koupil špatnou jízdenku, kterou nepotřebuji.

Takovou reklamaci bohužel nelze uznat. Vždy si prosím před zaplacením ve shrnutí ověřte informace o zakoupené jízdence, době platnosti a ceně. Dodatečně nelze zjistit, jestli jste službu opravdu využili nebo ne.

Jak mohu podat reklamaci?

Reklamaci je možno zadat několika způsoby:

Na lince DoKapsy (499 900 007), u banky, s jejíž kartou jste platili nebo na stránkách služby.

Postup:

  • Vyberte město
  • Na stránce města zadat číslo jízdenky a telefonní číslo v mezinárodním formátu, např. +420 XXX XXX XXX
  • Následně je možno vyplnit reklamační protokol – odkaz na stránce dopravce (liší se pro jednotlivé dopravce).
Jak mě zkontroluje revizor, když se mi vybije baterka v mobilu?

Záleží na přepravním řádu konkrétního dopravce. Revizor by vás měl podrobně informovat o řešení. Zpravidla je možnost platnou jízdenku dodatečně doložit a řešit situaci s dopravcem.

Koupil jsem si jízdenku před nástupem do autobusu, kde mě okamžitě zkontroloval revizor a řekl mi, že jízdenka není zatím platná. Co mám dělat?

Jízdenky kvůli kontrole revizorem nejsou zpravidla aktivní hned, ale až po určité době (určuje si město, zpravidla 2 minuty). Tento údaj je jasně zobrazen na jízdence. Při nákupu elektronických jízdenek je nutné s tímto omezením počítat.

Aplikaci používám na dvou telefonech (např. soukromý a pracovní), mohu si jízdenku zobrazit na obou zařízeních?

Z bezpečnostních důvodů lze aktivní jízdenku zobrazit pouze na zařízení s aplikací, ze které byla jízdenka zakoupena. Po vypršení platnosti jízdenky se jízdenka zobrazí v Profil > Historie a doklady na všech zařízeních se stejným účtem.

Nabídka nebo cena jízdenek v aplikaci je jiná než při koupi fyzické jízdenky v dopravním prostředku nebo automatu na ulici.

Některá města mají rozdílné ceníky pro fyzické jízdenky zakoupené v dopravním prostředku nebo u automatu na ulici a pro elektronické jízdenky (jízdenky zakoupené v aplikaci nebo SMS jízdenky). Pro přesné informace navštivte stránky města a seznamte se s ceníky pro různé typy jízdenek. DoKapsy přebírá zóny a ceníky technických poskytovatelů služeb v dané lokalitě a nijak je dále neupravuje.

Vlaková jízdenka

Které poskytovatele vlakových spojů najdu ve službě Vlaková jízdenka?

Aktuálně tu najdete vlaková spojení Českých drah, ostatní dopravce zatím ve vyhledávání nenabízíme. Nezaručujeme dostupné vyhledání všech vlakových spojů Českých drah.

Proč musím před zaplacením jízdenky odsouhlasit podmínky služby?

Protože službu Vlaková jízdenka neposkytujeme přímo my v ČSOB, ale naši partneři.

Jaké jízdenky si tu můžu najít a koupit?

Naše služba poskytuje jízdenky na vnitrostátní vlaková spojení Českých drah. Dále na některé mezinárodní spoje vypravované Českými drahami – aktuálně pro slovenské, maďarské, polské, německé a rakouské železnice. Nákup jízdenek do jiných zemí zatím nenabízíme.

Proč mi nejde koupit vybrané vlakové spojení?

Jízdenku si můžete zakoupit nejpozději v čase pravidelného odjezdu vlaku podle jízdního řádu. Pak už to není možné, ani v případě zpoždění vlaku. Některé druhy jízdenek si také můžete koupit pouze u pokladny, popřípadě v aplikaci ČD Můj vlak.

Mohu si vybrat typ jízdenky? Například One ticket, Flexi základní jízdenku nebo na celý den?

Ve službě Vlaková jízdenka si typ jízdenky vybrat nemůžete. S pomocí Českých drah vám doporučíme nejvhodnější typ jízdenky pro daný spoj.

Jaký typ cestujících a slev si mohu ve vyhledávání zvolit?

Stejné jako u Českých drah, veškeré údaje čerpáme z jejich aktuální nabídky. Některé slevy nemusí být dostupné.

Můžu uplatnit nákup přes ČD kredit nebo čerpat body do InKarty Českých drah?

Bohužel, nákupem přes Vlakovou jízdenku ČD kredit neuplatníte. Nevyužijete ani nesbíráte věrnostní body ČD.

Platba proběhla, ale jízdenka do aplikace nedorazila.

Ověřte si prosím, zda je váš telefon připojený k internetu. Počkejte 1–2 minuty a zkontrolujte službu Vlaková jízdenka znovu, případně projděte historii nákupů: Profil > Historie a doklady. Pokud jízdenku v aplikaci nenajdete, podívejte se také do e-mailu, který jste uvedli před platbou – zkuste i složku Nevyžádané pošty/Spam.
Nebo nás prosím kontaktujte na lince DoKapsy +420 499 900 007.

Pokud jste platili svou kartou od ČSOB, můžete proběhlou platbu zkontrolovat přímo v aplikaci ČSOB Smart v záložce Přehled (je nutné vybrat kartu, ze které jste provedli platbu).

Za jeden nákup se mi platba se mi strhla vícekrát. Co s tím?

Nejdřív si v aplikaci zkontrolujte historii nákupů: Profil > Historie a doklady.
Pokud se platba skutečně strhla vícekrát, reklamujte ji u své banky. V případě platby kartou od ČSOB zadejte reklamaci přes formulář na našich webových stránkách nebo přímo na pobočce nebo nás prosím kontaktujte na lince DoKapsy +420 499 900 007

Mám problém zaplatit, aplikace mi zamítla platbu.

Zkontrolujte, zda na své kartě máte povolené internetové platby, dostatek peněz a nepřekročený limit.

Jak získám daňový doklad za nákup vlakové jízdenky?

Jízdenka s cenou do 10 000 Kč včetně, kterou vám zasíláme, má náležitosti zjednodušeného daňového dokladu dle ZoDPH, jedná se tedy o daňový doklad.
V případě, že cena jízdenky přesahuje částku 10 000 Kč, můžete o daňový doklad požádat v zákonné lhůtě 14 dnů e-mailem na fakturace@opt.cd.cz nebo žádost zaslat písemně na České dráhy, a.s. – OPT Olomouc, Oddělení přepravních tržeb, Vídeňská 15, 772 11 Olomouc. K žádosti prosím přiložte scan nebo kopii jízdenky a také dokladu o přidělení DIČ příslušným orgánem finanční správy.

Omylem jsem koupil špatný vlakový spoj, který nepotřebuji.

Jízdenky můžete vrátit do 15 minut před odjezdem vlaku přímo v aplikaci v detailu daného lístku nebo na webu www.cd.cz/eshop/vraceni-a-vymena/. Po uplynutí této lhůty už máte nárok jen na částečné vrácení nebo jízdenka propadá celá, podle posouzení ČD.

Kde a jak podám reklamaci na průběh cesty či zpoždění vlaku?

Reklamaci podáte na stránce www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo na lince +420 221 111 122.

Služba Vlaková jízdenka v aplikaci DoKapsy nefunguje.

Kontaktujte nás prosím na lince DoKapsy +420 499 900 007.

Jak se prokážu u kontroly přepravy?

Vždy je třeba se prokázat platnou jízdenkou, kterou najdete v sekci Moje jízdenky a také ve svém e-mailu. Dopravce při kontrole načte QR kód nebo mu sdělíte kód transakce uvedený na jízdence (pouze u vnitrostátních spojů, u mezinárodních je třeba zobrazit kód v aplikaci, e-mailu nebo se prokázat jízdenkou, kterou jste si vytiskli).

Musím si jízdenku tisknout?

Jízdenku stačí ukázat v telefonu, nemusíte ji tisknout. Jízdenka je vždy vázána na konkrétního cestujícího. Pozor, jméno a příjmení se musí shodovat s údaji v osobním dokladu, například občanském průkazu nebo cestovním pase. Dopravce při kontrole načte QR kód nebo mu sdělíte kód transakce uvedený na jízdence (pouze u vnitrostátních spojů, u mezinárodních je třeba zobrazit kód v aplikace, e-mailu nebo se prokázat jízdenkou, kterou jste si vytiskli).

Aplikaci používám na dvou telefonech (soukromý a pracovní), mohu si jízdenku zobrazit na obou zařízeních?

Z bezpečnostních důvodů si aktivní jízdenku zobrazíte pouze na zařízení, ze kterého jste si jízdenku koupili. Po vypršení platnosti jízdenky se jízdenka zobrazí v Profil > Historie a doklady na všech zařízeních se stejným účtem. Kromě zobrazení v aplikaci ale můžete ke kontrole předložit i jízdenku ve formě PDF, kterou jsme vám zaslali do e-mailu, sdělit dopravci kód transakce nebo ukázat vytištěnou jízdenku.

Zobrazí se zakoupené jízdenky na mém profilu v aplikaci Můj Vlak nebo na webu ČD?

Bohužel, nákup jízdenky v aplikaci DoKapsy se nepropisuje do profilu v aplikaci ani na webu Českých drah.

Mohu vrátit zakoupenou jízdenku?

Ano, zakoupenou jízdenku můžete vrátit do 15 minut před odjezdem vlaku přímo v aplikaci v detailu daného lístku nebo na webu www.cd.cz/eshop/vraceni-a-vymena.

Můžu vrátit jízdenku přes aplikaci Můj vlak?

Ano, můžete. V aplikaci Můj vlak se v tom případě nepřihlašujte ke svému profilu, zůstaňte jako anonymní uživatel.

Chci si vybrat konkrétní sedadlo.

Výběr konkrétního sedadla zatím nenabízíme. Můžete si ale vybrat z variant oddílu nebo místa.

Místenka se mi neuložila do systému.

Opakujte prosím nákup znovu.

K danému vlaku mi nejde přidat přidat kolo.

Služba Vlaková jízdenka zatím doplňkové služby nepodporuje.

Musí se jméno a příjmení na jízdence shodovat s průkazem totožnosti?

Ano, jméno cestujícího při kontrole musí korespondovat s údaji v průkazu totožnosti.

Mám místenku, ale na mém místě sedí někdo jiný.

Požádejte prosím cestujícího o uvolnění místa. Pokud uvolnění odmítne, požádejte o řešení průvodčího. Pokud průvodčí problém nevyřeší, můžete podat stížnost na www.cd.cz/kontaktni-formular nebo lince +420 221 111 122.

Tankuj

Které čerpací stanice podporuje modul Tankuj?

Začínáme s čerpacími stanicemi Globus ČR, seznam jejich čerpacích stanic najdete na stránkách:

Proč není v aplikaci moje oblíbená čerpací stanice?

Seznam podporovaných čerpacích stanic se snažíme rozšířit. Čerpací stanice vždy musí mít funkční systém elektronických plateb za tankování a musíme ji napojit na naši technologii.

Proč musím odsouhlasit další podmínky služby Tankuj?

Službu neposkytujeme přímo my jako banka, ale náš partner, který má vlastní podmínky služby.

Proč aplikace může vyžadovat oprávnění k zjišťování GPS polohy?

Jedná se o bezpečnostní prvek, ověření, že vaše poloha odpovídá poloze tankovacího stojanu. Poloha uživatele se nikde neukládá.

Jak funguje čerpání paliva přes Tankuj v aplikaci DoKapsy od ČSOB?
  • Přes funkci Tankuj naskenujte QR kód umístěný na tankovacím stojanu
  • Do aplikace zadáte částku tankování (v rozmezí 100 Kč až 10 000 Kč)
  • Začnete tankovat nejpozději do 3 minut, jinak se tankovací stojan opět zamkne
  • Natankujete, kolik chcete – nejvýše do částky, kterou jste si nastavili (stojan sám zastaví čerpání)
  • Po ukončení tankování se v aplikaci zobrazí potvrzení platby s detaily nákupu včetně ceny
Nešlo zaplatit, platba je zamítnuta, mám problémy s platební bránou. Co mám dělat?

Zkontrolujte, zda máte na své kartě povolené internetové platby a dostatečný nevyčerpaný limit.

Jak získám daňový doklad k tankování?

Daňový doklad je dostupný v aplikaci: Profil > Historie a doklady.

Co se stane, když potvrdím platbu kartou na 1 000 Kč a načerpám jenom za 800 Kč?

Po dotankování se v aplikaci objeví potvrzení platby „Hotovo“ s detaily nákupu včetně ceny. Z účtu se vám strhne jen tolik, za kolik jste opravdu natankovali.

Co mám dělat, když nedošlo k vrácení nevyčerpané částky ani po 7 dnech?

Lhůta 7 dní platí pro ČSOB a Poštovní spořitelnu, u ostatních vydavatelů platebních karet to může být jinak. Pro platební karty ČSOB a Poštovní spořitelny můžete kontaktovat linku 499 900 007. Budeme od vás potřebovat datum, čas, částku a obchodní místo (např. Globus Brno), případně Autorizační kód z Detailu tankování.

Co se stane, když v průběhu tankování dojde k poruše stojanu nebo výpadku proudu?

Systém průběžně kontroluje množství čerpaného paliva. V takovém případě se vám naúčtuje poslední zaznamenaná částka před výpadkem stojanu. V případě výpadku se platba v Profil > Historie a doklady může zobrazit se zpožděním, po obnově systému.

Co mám dělat, pokud mi v aplikaci nezobrazuje po ukončení tankování účtenka?

Zkontrolujte, zda je váš mobil online. Další příčinou může být dočasný výpadek spojení mezi čerpací stanicí a službou Tankuj. Účtenku dostanete hned po obnovení spojení. Pokud by vám účtenka nedorazila ani následující den, můžete nahlásit chybu na lince 499 900 007. Budeme od vás potřebovat datum, čas, částku a obchodní místo (např. Globus Brno).

Co se stane, když nestihnu začít tankování do 3 minut?

Nic, zablokovanou částku vám zase uvolníme a vy můžete začít znovu načtením QR kódu ze stojanu.

Nepodařilo se mi načíst QR kód stojanu.

Problém může být:

  • Na straně fotoaparátu: Zkuste přisvětlení nebo vyčistit čočku fotoaparátu. Některé mobilní telefony se s nižší kvalitou foťáku mohou mít problém s ostřením a načítáním QR kódů za horších světelných podmínek.
  • Poškozený QR kód na čerpacím stojanu.

Pokud se vám QR kód nedaří načíst, zkuste jiný stojan nebo zaplaťte na čerpací stanici jiným způsobem (platební karta, hotovost).

Neplatný QR kód

Zkontrolujte si na hlavní stránce Tankuj > Seznam obchodníků, zda je čerpací stanice uvedena v tomto seznamu. Začínáme na čerpacích stanicích Globus ČR, seznam čerpacích stanic najdete na stránkách společnosti.

Nemůžu si rezervovat stojan, aplikace hlásí „Stojan se nepodařilo vyhledat nebo není dostupný“.

Buď je stojan mimo provoz, nebo ho pro tankování uzamkl někdo před vámi. Zkuste jiný stojan, nebo počkejte, než dotankuje ten, kdo přišel před vámi.

Aplikace ukazuje, že můžu začít tankovat, ale stojan nereaguje.

Kontaktujte obsluhu čerpací stanice.

Podcasty

Nefunguje mi vybraný podcast, co mám dělat?

Z aplikace vás odkazujeme do nejběžnějších podcastových aplikací, přes které je možné podcasty poslouchat. Pokud tam něco nefunguje správně, nemůžeme s tím bohužel nic dělat, zkuste využít jinou aplikaci nebo zkuste obsah přehrát přímo na webové podcastu.

Zprávy a články

Jaké články si mohu přečíst v modulu Zprávy?

Ve službě Zprávy naleznete každý den vybrané články titulů E15, iSport.cz, Blesk, Reflex, Lidé a země, Auto.cz, Recepty.cz, Ženy.cz poskytované společností Czech News Center, s.r.o. Součástí článků jsou i prémiové články.

Jakým způsobem si mohu filtrovat články z různých titulů?

Prvotní výběr titulů, které vás zajímají, provedete při prvním vstupu do modulu. Následně můžete filtrační parametry kdykoliv změnit na hlavní obrazovce modulu po kliknutí na filtr v pravém horním rohu.

Věrnostní kartičky

Jak si přidám věrnostní kartičku

V sekci Kartičky zvolte Přidat kartičku, vyberte obchodníka a vyfoťte nebo přepište čárový kód. Když obchodníka v seznamu nenajdete, vyberte volbu Jiný obchodník, napište název a vložte číslo kartičky.

Mohu si věrnostní kartičky importovat nebo exportovat z/do jiné aplikace?

Aplikace DoKapsy od ČSOB neumožňuje import a export věrnostních kartiček. Jedinou výjimkou je ukončená aplikace NaNákupy, odkud si kartičky převedete při první aktivaci aplikace DoKapsy od ČSOB. Převod funguje jen pro kartičky s čárovým kódem, kartičky bez něj převedeny nebudou.

Je v aplikaci reklama?

V záložce Slevy najdete Akční nabídky ze Světa odměn pro naše klienty.

Držitelé platebních karet ČSOB Premium a Karet dobré vůle v této záložce mají zobrazeny i nabídky z partnerského programu ČSOB Premium.

Placení

Co mám dělat, když ztratím mobil nebo mi ho ukradnou? A můžu se proti tomu pojistit?

Když o mobil přijdete, okamžitě volejte 499 900 007. Po ověření můžeme zablokovat vaše digitalizované karty, takže ztraceným mobilem už nepůjde platit.

Zablokování se nevztahuje na vaše plastové karty – ty budou fungovat dál.

Mějte na paměti, že pokud si necháte zablokovat plastovou kartu, nebude vám fungovat ani její digitalizované verze.

Můžu aplikací DoKapsy od ČSOB platit v obchodech?

Aplikace DoKapsy od ČSOB není platební aplikace.

Co přesně znamená zůstatek?

Disponibilní zůstatek na debetní či kreditní kartě jsou peníze, které máte v daném okamžiku k dispozici. U debetní karty se do disponibilního zůstatku počítá i povolené přečerpání (kontokorent).

Co mi říká přehled plateb kartou?

V přehledu vidíte všechny platby jednotlivými ČSOB platebními kartami (tedy jak „plastovými“ tak i jejich digitalizovanými verzemi v Apple Pay, Google Pay a Garmin Pay).

Celkový limit je týdenní limit dané platební karty („plastové“ i její digitalizované verze dohromady).

Limit se vždy obnoví v noci z neděle na pondělí.

„K dispozici z celkového limitu“ je zbývající částka z týdenního limitu. Jakmile ji zkusíte překročit, banka platba kartou nebo mobilem zamítne.

Obchod 24/7

Jak funguje Obchod 24/7?

Služba „Obchod 24/7“ vám umožní nakoupit ve vybraných prodejnách mimo otevírací dobu. V současné době je možné takto nakoupit ve vybraných prodejnách. Do zamčené prodejny Vás pustí QR kód z aplikace DoKapsy. Uvnitř si sami nakoupíte, QR kód použijete pro odemknutí samoobslužné pokladny, nascanujete nákup a zaplatíte. Až budete s nákupem hotoví, QR kód z aplikace použijete pro otevřeí dvěří ven z obchodu.

Mimo pracovní dobu jste v obchodě sami, případně jen s lidmi, které dobrovolně vezmete s sebou. V prodejně se mohou pohybovat i jiní zákazníci, kteří se do prodejny dostali přes vlastní QR kód. Kdyby se něco stalo, hlídají Vás kamery a obchodník si může vyžádat údaje z Vaší bankovní identity.

Proč je ve službě jen pár obchodů? Kdy tam najdu další?

Výběr prodejen si určuje náš partner a jejich počet postupně roste. Prodejny musí podporovat samoobslužný režim a vstup přes aplikaci DoKapsy, jejich aktuální seznam najdete přímo v aplikaci.

Proč se musím přihlašovat s Bank ID? Za jakých podmínek si může obchodník vyžádat mé osobní údaje?

Ověřování přes Bank ID je bezpečnostní opatření, kterým obchodníci chrání své bezobslužné prodejny před poškozením zboží, krádežemi, výtržnostmi, násilím a podobně. Pokud by se během vaší návštěvy něco takového stalo, má obchodník právo požádat nás o vaše osobní údaje, aby vás mohl kontaktovat.

V praxi to funguje tak, že obchodník nejdřív identifikuje návštěvníka z kamerových záznamů a podle ID kódu, pod kterým do prodejny vstoupil. Pak nahlásí incident i u nás a my poskytneme jméno, příjmení a kontaktní údaje: adresu, e-mail a telefon.

Pokud se vám obchodník ozve, doporučujeme spolupracovat na co nejrychlejším vyřízení incidentu. Jako uživatel máte možnost si v záložce DoKapsy > Obchod 24/7 > Historie vstupů ověřit si podle platby, data, času a názvu prodejny, zda vás obchodník kontaktuje oprávněně.

Co když někdo vstoupil za mnou do dveří, než se stihly zavřít? Co když škodu způsobí někdo, koho jsem vzal na nákup s sebou?

Jako uživatel máte povinnost nepouštět s sebou nikoho cizího. Pokud vás s vaším souhlasem někdo doprovází, odpovídáte za jeho chování i za případné škody.

Co se stane, když mi během nákupu dojde baterka v telefonu? Jak se dostanu z prodejny?

V případě problémů se službou Obchod 24/7 (vybití telefonu, nefunkční čtečka…) můžete opustit prodejnu panickým tlačítkem u výstupních dveří.

Výlety

Kde najdu výlety pouze v mém okolí?

Na záložce Všechny výlety je možné rozbalit filtr v pravé horní části obrazovky, ve kterém je možné nastavit zobrazení podle kraje, vhodnosti pro, časové náročnosti a kategorie výletu. Případně je možné využít Mapu, na které se zobrazí Vaše poloha a výlety kolem Vás.

Kolik výletů zde naleznu?

Aktuálně 400 výletů a budeme přidávat.

Výlety v inspiracích jsou pořád stejné?

Výběr výletů v sekci Inspirace se pravidelně aktualizují. Také se vyměňují se celé sekce inspirací podle aktuálního ročního období či dle zajímavých destinací.

Kdo je poskytovatel služby Výlety?

Službu Výlety poskytuje v aplikaci DoKapsy společnost Mapotic, s.r.o.

Foodies

Kde najdu foodies festivaly nebo místa pouze v mém okolí?

Na záložkách festivaly a místa je možné si rozbalit v pravé horní části obrazovky filtr, ve kterém je možné si položky vyfiltrovat dle kraje, kuchyně, a dalších kritérií. Případně je možné využít mapu, na které se vám zobrazí vaše poloha a tipy kolem vás.

Festivaly nebo místa v inspiracích jsou pořád stejné?

Inspirace se pravidelně aktualizují a vyměňují se i celé sekce inspirací, snažíme se reagovat na aktuální roční období či dle zajímavých míst nebo festivalů.

Kdo je poskytovatel služby Foodies?

Poskytovatel služby Foodies v aplikaci DoKapsy od ČSOB je Mapotic, s.r.o.

Ukončení služby

Jak mohu ukončit službu DoKapsy?

Uživatel je oprávněn ukončit smlouvu, na jejímž základě přijal Podmínky, přímo v Aplikaci či zavoláním na servisní linku (tel.: +420 499 900 007). Ukončením dojde v momentě, kdy je Mobil připojen k WiFi či mobilním datům, k deaktivaci Aplikace a vymazání veškerého jejího obsahu vytvořeného Uživatelem (např. věrnostních kartiček, Hesla Aplikace a údajů o Uživateli).