Půjčky – co dělat, když nemůžu splácet
Jaké situace při splácení půjček vás mohou potkat
K většině našich půjček máte Flexi balíček, který řeší nenadálé situace. Nemusíte se hned bát, že to bude velká pohroma.
Vím, že se zpozdím se splátkou jen o pár dnů
Může se stát:
Změnil/a jsem zaměstnavatele a výplata mi bude chodit o pár dní později. V termínu splátky půjčky nebudu mít na účtu dost peněz.
Návrh řešení:
Co nejdříve si požádejte o změnu data splátky. Je důležité, aby mezi výplatou a dnem, kdy z vašeho účtu odchází splátka, bylo několik dní. Pak nemusíte strach, že vaše splátka k nám nedorazí tak, jak jsme se domluvili v úvěrové smlouvě.
Mám nečekané výdaje a hledám krátkodobé řešení
Může se stát:
Rozbilo se mi auto, mám nečekané výdaje a hodilo by se mi jednu nebo dvě splátky o něco posunout.
Návrh řešení:
Co nejdříve si přes internetové bankovnictví požádejte o odklad splátky až o 3 měsíce. Posoudíme, jestli je to pro vás příhodné řešení a dáme vám vědět.
Změnila se moje finanční situace, pomohlo by dlouhodobě mi snížit splátku
Může se stát:
Čekáme potomka, sníží se nám příjmy rodiny a chtěl/a bych upravit výši splátek.
Návrh řešení:
Přes internetové bankovnictví si požádejte o snížení splátek. Posoudíme, jaké máte vyhlídky a co by pro vás bylo nejlepší udělat.
Co se stane, když nebudu dělat nic?
Když nezaplatíte splátku v řádném termínu a my nebudeme vědět proč, nejprve vám pošleme upomínku SMSkou (zdarma). Pak už následují zpoplatněné upomínky podle sazebníku, a budeme dlužnou částku vymáhat soudně. Bude vás to stát úroky z prodlení a peníze na poplatcích (soudní náklady v případě soudu).
Nenašli jste se v žádné ze situací? Možná je váš případ trochu složitější
Řešení problémů v žádném případě neodkládejte. Co nejdříve se nám ozvěte na číslo 495 800 134 anebo požádejte naši hlasovou asistentku Kate v mobilním bankovnictvím ČSOB Smart.