Časté dotazy k Půjčce na bydlení

Je potřeba zajištění půjčky nemovitostí?

Ne, naše půjčky jsou poskytovány bez zajištění.

Mohu si úvěr pojistit, pro případ, že nebudu schopen splácet?

Ano, můžete si vybrat jednu ze tří variant Pojištění úvěru.

  • Varianta Pro zdraví (pojištění pro případ smrti, invalidity III. stupně a pracovní neschopnosti)
  • Varianta Pro práci (pojištění pro případ smrti, invalidity III. stupně a ztráty příjmů)
  • Varianta Pro všechno (pojištění pro případ smrti, invalidity III. stupně, pracovní neschopnosti a pro případ ztráty příjmů)
Kde najdu parametry své půjčky?

Přesné podmínky naleznete vždy v předsmluvních dokumentech a úvěrové smlouvě. Pokud již Půjčku na bydlení máte, naleznete podrobnosti v aplikaci Smart na detailu produktu anebo v sekci Dokumenty.

Jaké jsou podmínky využití Flexi balíčku?

Pokud máte řádně uhrazeno prvních 6měsíčních splátek a potřebujete ulevit od splácení, máte v ruce jednorázového „žolíka“. Náš Flexi balíček. Máte 2 možnosti, jak ho využit:

  • Snížení splátky – Čím nižší budou nové splátky, tím delší bude celková splatnost. Ta se může prodloužit nejvíc o 24 měsíců, a zároveň nesmí překročit max. délku splatnosti (10 let u půjčky na cokoliv a konsolidace, 12 let u půjčky na bydlení). Sníží se i poplatek za pojištění úvěru (pokud máte půjčku pojištěnou).
  • Odklad splácení – Splátky vám odložíme o jeden, dva nebo tři měsíce. Během odkladu nesplácíte jistinu ani úroky. Jen poplatek za pojištění úvěru (pokud máte půjčku pojištěnou).

V rámci Flexi balíčku můžete využít vždy pouze jednu z nabízených možností za celou dobu trvání úvěru.

Mohu si změnit variantu pojištění k mému úvěru po jeho sjednání?

Ano, i v průběhu splácení si můžete měnit variantu pojištění, a to do 6 měsíců od uzavření smlouvy. Pojištění úvěru si můžete také sjednat později, např. v kterékoli pobočce.

Jak zjistím, kolik peněz mi ještě zbývá doplatit?

Orientační částku najdete ve svém Internetovém bankovnictví nebo v aplikaci ČSOB Smartu nebo v měsíčním výpisu z úvěrového účtu. Přesnou částku včetně úroků ke konkrétnímu datu vám připravíme na vaši žádost zdarma.

Jak si zařídit doplacení úvěru?

Doplacení úvěru zařídíme zdarma na základě vaší žádosti. Ke dni doplacení úvěru je jen třeba, abyste měl na účtu pro splácení dostatek prostředků pro splacení úvěru. Můžete se zároveň rozhodnout, zda chcete doplatit celý zůstatek úvěru nebo jen jeho část. Nejrychleji můžete podat vaši žádost přes aplikaci ČSOB Smart na detailu vaší půjčky. Případně kontaktujte naše Klientské centrum na čísle +420 495 300 300, navštívit jakoukoliv naši pobočku.

Jak provést mimořádnou splátku?

Nejpohodlnější pro vás bude požádat v aplikaci Smart asistentku KATE, které stačí sdělit, že chcete provést mimořádnou splátku půjčky. Případně kontaktujte naše Klientské centrum na čísle +420 495 300 300, navštívit jakoukoliv naši pobočku.

Co když nebudu schopen půjčku splácet?

Vždycky je dobré vědět, jaké máte možnosti řešení – zpracovali jsme je pro vás v otázkách a odpovědích. Při potížích se splácením je nejdůležitější začít řešit situaci okamžitě, jakmile nastane. Pokud víte, že bude hrozit, pak dokonce s předstihem. Můžete se přijít poradit na kteroukoli naši pobočku nebo nám zavolejte na +420 495 800 134, společně najdeme řešení.

Co se stane, když nezaplatím dlužnou částku do data uvedeného na poslední výzvě k úhradě?

Po datu uvedeném na poslední výzvě k úhradě můžeme přistoupit k úvěr prohlásit za splatný, čímž přijdete o výhodu splátek. Následně obdržíte dopis, kde budete o této skutečnosti informován a vyzván k úhradě celé dlužné částky. Při potížích se splácením je nejdůležitější situaci řešit ihned. Přijďte se poradit na kteroukoli naši pobočku nebo nám zavolejte na +420 495 800 134, společně najdeme řešení.

Jaké jsou sankce, pokud jsem v prodlení se splácením?

Pokud nebyla uhrazena splátka vaší půjčky, zdarma vás informujeme prostřednictvím e-mailu/SMS (v případě, že kontakt evidujeme). Jestliže i nadále nedojde k úhradě, jsme vám oprávnění zaslat upomínku nebo výzvu zpoplatněné dle sazebníku. Zároveň vám můžeme účtovat zákonné úroky z prodlení ve výši REPO sazby zvýšené o 8 % z dlužné částky. V krajních případech můžeme váš úvěr prohlásit za splatný (tj. požadovat doplatit celou zbývající část úvěru).

Zpět na Půjčka na bydlení