Časté dotazy spojené se splácením půjček
Jaké možnosti mám v případě, že nejsem schopen půjčku splácet?
Společně budeme hledat řešení, při potížích se splácením je nejdůležitější řešit situaci ihned.
Možné varianty pro vás:
- Odklad/snížení splátky v rámci Flexi balíčku (sjednáno v úvěrové smlouvě)
- Odklad/snížení splátky mimo Flexi balíček (restrukturalizace)
- Individuální restrukturalizace více úvěrů
Pokud se s námi chcete poradit volejte na telefonní linku +420 495 300 300 nebo se přijďte poradit na kteroukoli naši pobočku.
Nejsem schopen splácet Autopůjčku, co mám dělat?
Při potížích se splácením je nejdůležitější řešit situaci ihned. Kontaktujte přímo ČSOB Leasing na telefonním čísle +420 230 029 111, případně využijte e-mail info@csobleasing.cz. V případě, že jste se dostali do finančních problémů u více věřitelů a situace je vážná, doporučujeme svou situaci konzultujte s nezávislými odborníky.
Jak můžu uplatnit pojištění?
Máte-li sjednané pojištění úvěru, ověřte si možnost jeho uplatnění. Při nepříznivé životní situaci, jako je ztráta zaměstnání či dlouhodobá pracovní neschopnost, může pojišťovna hradit splátky za vás, pokud se pojištění na vaši situaci vztahuje. Potřebujete nahlásit pojistnou události? Pokračujte na stránkách ČSOB pojištovny.
Jaké jsou podmínky využití Flexi balíčku?
Pokud máte řádně uhrazeno prvních 6měsíčních splátek a potřebujete ulevit od splácení, máte v ruce jednorázového „žolíka“. Náš Flexi balíček. Máte 2 možnosti, jak ho využit:
- Snížení splátky – Čím nižší budou nové splátky, tím delší bude celková splatnost. Ta se může prodloužit nejvíc o 24 měsíců, a zároveň nesmí překročit max. délku splatnosti (10 let u půjčky na cokoliv a konsolidace, 12 let u půjčky na bydlení). Sníží se i poplatek za pojištění úvěru (pokud máte půjčku pojištěnou).
- Odklad splácení – Splátky vám odložíme o jeden, dva nebo tři měsíce. Během odkladu nesplácíte jistinu ani úroky. Jen poplatek za pojištění úvěru (pokud máte půjčku pojištěnou).
V rámci Flexi balíčku můžete využít vždy pouze jednu z nabízených možností za celou dobu trvání úvěru.
Důležité: Odklad i snížení splátky můžete využít i v případě akce V druhé půlce půjčky úroky neplatíte, ale myslete na to, že nebudete moci využít hlavního benefitu, tedy úrok 0 Kč v druhé půlce splácení. Podrobněji to vysvětlujeme v podmínkách akce.
Co znamená odklad/snížení splátky mimo Flexi balíček (tzv. restrukturalizace)?
Odklad splátky znamená přerušení splácení až na 6 měsíců. Po dobu odkladu nesplácíte jistinu ani úroky, platíte pouze poplatek za pojištění úvěru (pokud je úvěr pojištěný). Z důvodu odkladu jistiny i úroků vám může být prodloužena splatnost o více splátek, než byla doba odkladu.
Změna úvěru je však spojená se zápisem do Bankovního registru klientských informací, Nebankovního registru klientských informací případně i registru SOLUS, což může mít negativní vliv na žádosti o další půjčky. Při restrukturalizaci mimo Flexi balíček dochází také ke ztrátě benefitů sjednaných při poskytnutí půjčky (vracení splátek, vrácení úroků, nulová sazba od poloviny splácení).
Restrukturalizace je zdarma a můžete o ni požádat kdykoli v průběhu trvání půjčky žádostí v InternetBankingu.
Kdy je vhodné využít restrukturalizaci úvěru?
Restrukturalizace má svá pravidla a dopady, proto před podáním žádosti důkladně zvažte své finanční možnosti. Není vhodná, pokud se dá očekávat, že v nejbližší době nebudete dlouhodobě moci své závazky splácet. I v takovém případě však budeme hledat společné východisko.
Základní pravidla a dopady restrukturalizace:
- Neznamená, že vaše závazky budou prominuty
- Informace o vaší restrukturalizaci zaneseme do Centrálního bankovního registru klientských informací (budou tak k dispozici všem bankovním i nebankovním společnostem, které jsou jeho členy; zápis v registru může do budoucna negativně ovlivnit schvalování vašich dalších půjček)
- Využitím tohoto procesu dále ztrácíte možnost využít v budoucnu Flexi balíček
- Jestliže máte sjednáno k vaší půjčce pojištění, je třeba jej i nadále hradit
Restrukturalizace úvěru je poskytována zdarma – za provedení změny ve smluvních podmínkách úvěru neúčtujeme žádné poplatky.
V roce 2020 jsem využil bankovního/zákonného odkladu dle zákona č. 177/2020 Sb. Mohu využít odkladu/snížení v rámci Flexi balíčku?
Využijte možnosti krátkodobého odkladu splácení, které umožňuje vaše úvěrová smlouva díky tzv. Flexi balíčku. V případě, že tuto službu nemůžete využít, máte možnost požádat o restrukturalizaci úvěru nebo o individuální restrukturalizaci úvěrů.
Nejsem schopný splatit kreditní kartu / povolené přečerpá ní účtu, co mám dělat?
Můžete požádat o převod kreditní karty nebo kontokorentu na splátkový produkt v rámci individuální restrukturalizace úvěru. S převodem vám pomůžeme v kterékoli pobočce.
Jaký bude postup, pokud žádám o odklad/snížení splátky v rámci Flexi balíčku/restrukturalizace?
Po odeslání žádosti v InternetBankingu obdržíte na uvedenou e-mailovou adresu potvrzení o jejím přijetí. Na vámi zadanou e-mailovou adresu uvedenou v žádosti obdržíte nejpozději do 30 kalendářních dnů vyrozumění, zda jsme vaší žádosti mohli vyhovět či nikoli.
Budu za odklad/snížení splátky v rámci balíčku Flexi/restrukturalizace něco platit?
Ne, tato změna u vašeho úvěru je zdarma.
Jak dlouho trvá vyřízení žádosti o odklad/snížení splátky v rámci balíčku Flexi/restrukturalizace?
Vaši žádost posoudíme nejpozději do 30 kalendářních dnů.
Jak mám požádat o odklad/snížení v rámci Flexi balíčku/mimo Flexi balíček (restrukturalizace) u více půjček?
Je potřeba vyplnit pro každou půjčku samostatnou žádost.
Jak poznám, zda moje žádost je schválená/zamítnutá?
Na vaši emailovou adresu uvedenou v žádosti obdržíte oznámení s výsledkem.
Kde si mohu ověřit, o co jsem požádal?
Kopii vámi zadané žádosti najdete ve svém e-mailu, který jste v žádosti uvedli.
Mohu odstoupit od žádosti o odklad/snížení v rámci Flexi balíčku nebo v rámci restrukturalizace?
Jakmile obdržíte oznámení na svou kontaktní adresu, můžete do 14 dní odstoupit. V oznámení najdete, jak v takovém případě postupovat.
Jsem v prodlení se splácením, jaké jsou sankce?
Pokud nebyla vaší půjčky uhrazena splátka, budeme vás informovat zdarma prostřednictvím e-mailu či SMS. Jestliže i nadále nedojde k úhradě, jsme oprávněni vám zasílat upomínky a výzvy zpoplatněné dle sazebníku. Zároveň vám můžeme účtovat zákonné úroky z prodlení ve výši REPO sazby zvýšené o 8 % z dlužné částky. Pokud máme ve smlouvě sjednány další sankce, jsme oprávněni uplatnit i je.
V krajních případech můžeme váš úvěr i tzv. zesplatnit (požadovat doplatit celou zbývající část úvěru). Přehled veškerých sankcí naleznete ve vaší úvěrové smlouvě a podmínkách. Obraťte se na nás na telefonním čísle 495 800 134 a společně se pokusíme najít řešení.
Co se stane, když nezaplatím dlužnou částku do data uvedeného na poslední výzvě k úhradě?
Po datu uvedeném na poslední výzvě k úhradě můžeme přistoupit k tzv. zesplatnění úvěru, čímž přijdete o výhodu splátek. Následně obdržíte dopis, kde budete o této skutečnosti informován a vyzván k úhradě celé dlužné částky.