Časté dotazy k Autopůjčce
Co je to Autopůjčka?
Autopůjčka je účelový úvěr pro spotřebitele i podnikatele (fyzické i právnické osoby) určený na financování kolových vozidel, tzn. osobních/užitkových automobilů, motorek nebo čtyřkolek, jehož povinnou součástí je pojištění odpovědnosti z provozu vozidla a havarijní pojištění. V případě spotřebitelů se jedná o vázaný spotřebitelský úvěr ve smyslu zákona č. 257/2016 Sb., o spotřebitelském úvěru.
Kolik si můžu půjčit?
Neradi bychom vás dostali do potíží, proto je důležité vyplnit žádost o financování a my spočítáme maximální výši úvěru, která je pro vás vhodná. Maximální limit u Autopůjčky je až 2 500 000 Kč.
Na jak dlouho si můžu půjčit?
Naše půjčky mají různé možnosti nastavení splatnosti. U Autopůjčky si můžete půjčit na dobu 2 až 7 let. Je na vás, zda využijete maximální délky nebo si splácení urychlíte.
Je potřeba zajištění Autopůjčky?
Ano. K zajištění Autopůjčky standardně sjednáváme zajišťovací převod vlastnického práva k předmětu financování ve prospěch ČSOB Leasing. Pokud je předmětem financování vozidlo (ve smyslu zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích), musí být registrováno na území České republiky a tato podmínka musí být splněna po celou dobu trvání smlouvy o úvěru.
Jak probíhá schválení Autopůjčky?
Každá žádost o Autopůjčku prochází schvalovacím procesem, při kterém vyhodnotíme vaši schopnost ji splácet. K tomu můžeme vyžadovat údaje týkající se zejména příjmů, výdajů, způsobu bydlení, vzdělání, zaměstnání a rodinné situace.
Kde najdu parametry své Autopůjčky?
Přesné parametry půjčky s vámi dořešíme vždy v průběhu sjednávání. Najdete je ve své smlouvě (spotřebitelé také v předsmluvních informacích), a to spolu s možnostmi a podmínkami budoucích úprav. Vždy se proto prosím seznamte se svou smlouvou a v případě dotazů nás před podpisem kdykoli kontaktujte.
Jak sjednám Autopůjčku?
Nejjednodušší cesta pro sjednání Autopůjčky je prostřednictvím pobočky ČSOB nebo Poštovní spořitelny. Další možnost je sjednání Autopůjčky formou online žádosti na webu ČSOB Leasing.
Jak bude probíhat čerpání prostředků?
Stačí, když se budete řídit pokyny na vystaveném Příkazu k čerpání a po převzetí předmětu financování (vozidla) dodáte potřebné dokumenty do ČSOB Leasing. Zároveň jste povinni do 10 dnů doložit potvrzení o převodu prostředků dodavateli předmětu financování. Začínáte splácet 30 dní od načerpání úvěru podle předpisu splátek, který obdržíte poštou od ČSOB Leasing.
Jak bude probíhat splácení?
Splátka úvěru je anuitní, tedy odchází pravidelně jednou měsíčně včetně pojištění ke dni splatnosti, který si společně dohodneme. Nejjednodušší způsob splácení je z účtu v ČSOB. Peníze je ale možné zasílat i z jiné banky.
Mohu si Autopůjčku pojistit pro případ, že nebudu schopen splácet?
Tuto službu Autopůjčka nenabízí, ale můžete pro tyto případy využít nabídku Pojištění pravidelných plateb od ČSOB Pojišťovny.
Jak zjistím, kolik peněz mi ještě zbývá doplatit?
Orientační částku najdete ve svém internetovém bankovnictví, konkrétně v portálu eLeasing, v ČSOB Smartu nebo v měsíčním výpisu z úvěrového účtu. Přesnou částku včetně úroků ke konkrétnímu datu vám připravíme na vaši žádost zdarma.
Jak si zařídit doplacení Autopůjčky?
Doplacení Autopůjčky je díky Flexi splátce možné kdykoliv, navíc po 12 splátce je tato služba zdarma. Můžete se zároveň rozhodnout, zda chcete doplatit celý zůstatek úvěru nebo jen jeho část, v obou případech je nutná žádost předem.
Jak postupovat při pojistné události?
V případě havárie nebo odcizení vozidla ihned kontaktujte Policii ČR a příslušnou pojišťovnu, u které jste si sjednali havarijní pojištění. Poté zavolejte k nám do ČSOB Leasingu na Zákaznickou linku +420 230 029 111 nebo využijte webový Formulář hlášení pojistné události. Naši specialisté s vámi dohodnou další postup řešení.
Jak mohu zažádat o zapůjčení TP?
O zaslání technického průkazu (TP) můžete zažádat telefonicky na čísle +420 230 029 111 nebo prostřednictvím webového formuláře.
Co když nebudu schopen Autopůjčku splácet?
Při potížích se splácením je nejdůležitější situaci řešit ihned. Kontaktujte nás na telefonním čísle +420 230 029 111, případně využijte email info@csobleasing.cz a společně jistě najdeme řešení.
Jaké jsou sankce, pokud se zpozdím se splácením?
V případě prodlení s úhradou úvěrové splátky nebo jiné platby vyplývající ze smlouvy o úvěru je věřitel oprávněn požadovat úrok z prodlení, v případě spotřebitelů ve výši stanovené právním předpisem upravujícím úroky z prodlení (aktuálně ve výši repo sazby zveřejněné Českou národní bankou pro první den kalendářního pololetí, v němž došlo k prodlení, zvýšené o 8 procentních bodů), v případě podnikatelů ve výši 0,15 % z dlužné částky za každý den prodlení. Povinnost k případné náhradě újmy není úhradou úroků z prodlení dotčena. Věřitel má rovněž nárok na náhradu případných nákladů spojených s vymáháním pohledávek za zákazníkem ve výši dle skutečných nákladů. Dalším možným důsledkem může být rovněž zabavení a nucený prodej předmětu financování. Konkrétní podmínky jsou vždy upravené v příslušné smlouvě o úvěru.