Virtuální pobočka

Online služby pro firmy

Tipy a triky pro uživatele

Virtuální pobočka

Virtuální pobočka

Online zřízení účtu ve Virtuální pobočce

  1. Ve službě CEB díky Virtuální pobočce zřídíte účty nabízené firemním klientům kompletně online (mimo účtů pro komorové profese). V hlavní nabídce služby CEB zvolte položku Virtuální pobočka, záložku Účty a depozita a vyberte typ účtu, který chcete Založit.
  2. Upřesněte nastavení požadovaného účtu – nejjednodušší je zkopírovat oprávnění z již existujícího účtu, který máte. Pro pozdější nastavení můžete také použít Správu služby.
  3. Požádat lze o doplňkové produkty – karty, spořicí účet a další. Určete osoby, které budou smlouvu podepisovat, a můžete Pokračovat.
  4. Po vyplnění vám v dalším kroku celou žádost ještě jednou zrekapitulujeme. Volbou Odeslat začneme generovat smluvní dokumenty – tento proces může chvíli trvat.
  5. Nyní je pro vás připravena kompletní smluvní dokumentace včetně podmínek. Jedním z dokumentů je samotná smlouva obsahující také číslo vašeho nového účtu – můžete ji zkontrolovat a Podepsat.
  6. Podepsat je možné certifikátem nebo pomocí Smart klíče. Potvrďte svůj souhlas s dokumentem a můžete Podepsat – pro podpis pomocí Smart klíče přejděte do aplikace ve svém telefonu.
  7. Po posledním podpisu můžete požadavek Předat do banky, proběhne samotné zřízení účtu a další kroky.
  8. Hotovo, účet je aktivní – pokud jste požádali o napojení do služby CEB, zajistíme i to. Jestliže jste žádali o další doplňkové produkty (například karty), najdete související požadavky v Přehledu požadavků. Tyto požadavky také předejte pro další zpracování do banky.

 

Online zřízení účtu ve Virtuální pobočce – návod

Žádost o nový účet ve Virtuální pobočce

  1. Některé účty ještě Virtuální pobočka neumí zřídit plně online – ale i tak je možné požádat o jejich zřízení. V hlavní nabídce služby CEB zvolte položku Virtuální pobočka, vyberte příslušnou záložku pro Účty a depozita a volbu dle požadovaného účtu (tento postup se týká účtů pro korporátní klienty a účtů pro komorové profese).
  2. Máte založen nový Požadavek vůči bance. Potřebujeme vědět, jaké má mít nový účet nastavení – měnu, výpisy, oprávnění atp. Nejjednodušší je nastavení převzít z již existujícího účtu.
  3. Po potvrzení voleb následuje rekapitulace – vámi zadané údaje jsou k dispozici ve formátu HTML a jsou zasílány do banky k vyřízení. Stačí požadavek Předat do banky.
  4. Nyní je řada na nás v bance – z banky vám zašleme návrh smlouvy. Požadavek vrácený z banky najdete v části Přehled požadavků a mimo smlouvy týkající se účtu může obsahovat i další související smluvní dokumenty. Pokud máte nastaveny notifikace (CEB Info), přijde vám automaticky zpráva o změně stavu požadavku.
  5. Smluvní dokumenty jsou určeny k vaší kontrole – pokud souhlasíte s obsahem, můžete je Podepsat. Podepisovat lze více způsoby, nejjednodušší je podpis pomocí Smart klíče.
  6. Nezapomeňte požadavek Předat do banky, abychom mohli dokončit zpracování. Stav zpracování můžete sledovat v přehledu nebo můžete obdržet automatickou notifikaci. Podepsanou smlouvu budete mít uloženu v Archivu dokumentů.

Objednání platební karty ve Virtuální pobočce

  1. Ve službě CEB si díky Virtuální pobočce snadno objednáte novou platební kartu. V hlavní nabídce CEB zvolte položku Virtuální pobočka, vyberte Nový požadavek a přejděte na záložku Platební karty.Zvolte dlaždici Debetní a vkladové karty a klikněte na tlačítko Požádat.
  2. Zobrazí se vám webový formulář rozdělený do několika kroků. V prvním kroku vyberte typ karty včetně jejích atributů a osobu pro podpis následné smlouvy.
  3. Společně s kartou si můžete sjednat doplňkové pojištění.
  4. Distribuci karty můžete zvolit pro konkrétního držitele nebo nastavit společnou adresu pro více držitelů (pokud chcete vydat více karet).
  5. Zvolte způsob distribuce a vyplňte údaje o budoucím držiteli platební karty.
  6. Držitel karty musí být jednoznačně identifikován v souladu s legislativou. V dalším kroku následuje rekapitulace vyplněných údajů, pokud vše souhlasí, můžete data Odeslat.
  7. Vámi poskytnuté údaje si můžete stáhnout pro pozdější potřebu nebo požadavek jen Uložit a předat do banky.
  8. V bance vám připravíme a pošleme smlouvu nebo smlouvy k podpisu. Pokud máte nastavenu službu CEB Info, obdržíte notifikaci – smlouvy stačí zkontrolovat a Podepsat.
  9. Pro podepsání můžete využít certifikáty nebo aplikaci Smart klíč. Smlouvu si můžete stáhnout a Podepsat – obrazovka ilustruje podpis pomocí Smart klíče.
  10. Nyní stačí podepsanou smlouvu a požadavek Uložit a předat do banky. Kartu vystavíme, zašleme nebo zpřístupníme v mobilní aplikaci CEB Mobile – a smlouvu vám uložíme do archivu v rámci Virtuální pobočky.

 

Objednání platební karty ve Virtuální pobočce – návod

Čerpání úvěru

  1. Ve Virtuální pobočce můžete jednoduše zajistit čerpání svého firemního úvěru. Pod záložkou Úvěry zvolte Čerpání úvěru.
  2. Vyberte typ úvěručíslo smlouvy, pod kterým budete o čerpání (případně regulaci limitu) žádat, zadejte výši, uveďte nebo zkontrolujte data čerpání. V případě potřeby přidejte další čerpání do jedné žádosti.
  3. Pokud dodáváte podklady pro čerpání, zvolte typ přílohy a Vyberte souborUložte jej ve spodní části obrazovky. U některých typů příloh je nutné doplnit jejich vlastnosti (například čísla smluv). Příloh je možné přidat více. Potvrďte vytvoření žádosti.
  4. Žádost o čerpání úvěru je připravena. Zkontrolujte zadané údaje a připojené přílohy, k přílohám k podpisu přidejte Podpis. Upozorňujeme, že u vybraných dokumentů může být vyžadován podpis pomocí certifikátu. Nakonec Vytvořte žádost.
  5. Služba CEB uloží a vyhodnotí zadané údaje, na pozadí vytvoří PDF žádost a nabídne vám ji k Podepsání. Pokud je podpis vyžadován u přikládaných dokumentů, nabídne se i u nich.
  6. Podepsat můžete pomocí certifikátu, většinu dokumentů můžete podepsat i pomocí Smart klíče. V takovém případě Podpis potvrdíte v mobilní aplikaci.
  7. Hotovo, nezapomeňte požadavek na čerpání Předat do banky. V případě, že nepodepisujete samostatně, požádejte další uživatele o jejich potvrzení – žádost najdou v Přehledu požadavků a předání do banky proběhne až po jejich podpisu.

Zasílání dokumentace k úvěru

  1. Ve službě CEB můžete jednoduše zaslat dokumenty požadované bankou v návaznosti na úvěrovou smlouvu. V menu Virtuální pobočka vytvořte Nový požadavek, v sekci Úvěry půjde o Dokumentaci k úvěru.
  2. Různé druhy finančních výkazů stačí jednoduše nahrát – nejprve vyberte typ dokumentu, který chcete předat. Nahrání do banky potvrďte volbou Uložit soubor.
  3. Mimo výkazy můžete do banky předat například i seznamy pohledávek pro zajištění (konkrétní vyžadované dokumenty jsou stanoveny v zástavní smlouvě).
  4. Po nahrání všech příloh stačí Potvrdit vytvoření požadavku na zaslání dokumentace.
  5. Služba vyhodnotí, zda je u některých příloh vyžadován Podpis, a nabídne volbu pro podepsání.
  6. Přílohy Podepište (u pohledávek jde o podpis pomocí kvalifikovaného certifikátu).
  7. Hotovo, všechny přílohy jsou podepsány. Volbou Uložit požadavek uložíte pro pozdější zaslání (například pro dodatečné podpisy za vaši firmu), volbou Uložit a předat do banky zašlete dokumenty pro další zpracování do banky.

Objednávka výběru hotovosti na pobočce

  1. Ve Virtuální pobočce si můžete jednoduše objednat výběr hotovosti na vámi zvolené pobočce. Pod záložkou Platební služby zvolte dlaždici Výběr hotovosti: Objednávka.
  2. V první kroku zadejte všechny informace nutné pro výběr hotovosti podle vašich představ. Určete, z jakého účtu budete hotovost vybírat, na jaké pobočce bude hotovost vyzvednuta a stanovte datum výběru.
  3. Určete měnu a částku, kterou si ve vybrané měně přejete vyzvednout – chcete-li hotovost vyzvednout v bankovkách a mincích vámi stanovené hodnoty, zvolte možnost výčetky.
  4. Máte-li formulář vyplněn, klikněte na Pokračovat. V následné rekapitulaci proveďte kontrolu zadaných údajů a tlačítkem Odeslat nám vše zašlete ke zpracování.
  5. Objednávku hotovosti není nutné podepisovat. Jestliže je vše v pořádku, můžete nám tlačítkem Předat do banky odeslat finální požadavek na výběr hotovosti.
  6. Hotovo – nyní je řada na bance, hotovost bude nachystána v souladu s vaším zadáním – v případě nutnosti vás budeme kontaktovat.

Podpis dokumentu ve dvojici

  1. Pokud máte pro svou společnost nastaveno podepisování ve dvojici, můžete jednoduše podepisovat vybrané dokumenty ve Virtuální pobočce elektronicky kdykoliv a odkudkoliv.
  2. V detailu požadavku ve Virtuální pobočce najdete soubory připravené k podpisu.
  3. Dokumenty určené k podpisu bývají zpravidla ve formátu PDF a mají dostupné tlačítko Podepsat.
  4. Kliknutím na název dokumentu si zobrazíte detail podepisované přílohy.
  5. Kliknutím na tlačítko Podepsat se přenesete na obrazovku Podepsání dokumentu. Pokud disponujete více podpisy (např. certifikát a Smart klíč), systém vás automaticky vyzve k výběru požadovaného typu podpisu.
  6. Na obrazovce Podepsání dokumentu máte možnost si podepisovaný dokument naposledy zkontrolovat. Pro změnu podepisovací metody dejte volbu Zpět a vyberte jiný typ podpisu.
  7. Pro aktivaci tlačítka Podepsat zaškrtněte volbu Souhlas s obsahem dokumentu. Poté klikněte na tlačítko Podepsat.
  8. V závislosti na zvolené metodě buď zadejte PIN ke své čipové kartě, nebo dokument podepište v aplikaci Smart klíč. V tuto chvíli je dokument částečně podepsaný.
  9. Po návratu na detail požadavku již vidíte v sekci Přílohy a dokumenty dokument obsahující váš elektronický podpis. Pro zajištění podpisu druhého uživatele doporučujeme využít funkci Řešitel. Ve výchozím nastavení je u každého požadavku přiřazen stejný řešitel jako kontaktní osoba.
  10. Pro zadání požadavku na druhého podepisujícího použijte volbu + v části Přiřazený k a zde vyberte osobu druhého řešitele, kterému můžete zanechat zprávu. Poté požadavek uložte volbou Uložit.
  11. V případě, že má druhý řešitel správně nastavené upozornění v rámci služby CEB info, obdrží se změnou řešitele notifikaci s identifikací, o jaký požadavek se jedná.
  12. Po přihlášení do CEB přejde druhý řešitel do Virtuální pobočky na detail požadavku, kde postupuje stejným způsobem jako první řešitel. Tedy provádí kontrolu a následný podpis dokumentu.
  13. U již podepsaných příloh máte možnost si zobrazit pomocí tří teček na řádku s přílohou tzv. Protokol podpisů, který shrnuje veškeré podpisy k příloze připojené spolu s datem a časem podepsání.
  14. Je-li dokument plně podepsán, nic už nebrání požadavek odeslat volbou Uložit a předat do banky. Systém vás automaticky na tuto skutečnost upozorní.
  15. Obdobně postupujete i v aplikaci CEB Mobile. V takovém případě probíhá podpis Smart klíčem.

Správa služby ve Virtuální pobočce: přidání nového uživatele

  1. Nastavit nového uživatele služby, přidat účet, změnit limity a mnoho dalšího vám umožní Virtuální pobočka – v záložce Ostatní stačí zvolit Nastavení služby ČSOB CEB a volbu Nastavit sám.
  2. Pokud k vám například nastoupil nový účetní a chcete mu přiřadit přístup na účty, vyberte záložku Uživatelé a volbu Připojit nového uživatele.
  3. Přidávaný uživatel musí mít zřízenu ČSOB Identitu a musíte znát jeho jméno, příjmení, a právě identifikační číslo identity, které má uvedeno ve smlouvě s bankou. Po zadání údajů můžete uživatele Vyhledat.
  4. Po přidání do služby a smlouvy nezapomeňte nastavit oprávnění: jaká má mít práva podpisu, limity, role atp.
  5. Nezapomeňte přiřadit i účty, které má nový uživatel vidět. Po provedení požadovaného nastavení Uložte návrh.
  6. Pokud je vše nastaveno, můžete Potvrdit změny. Služba CEB připraví novou smluvní dokumentaci k podpisu.
  7. Změny v dokumentaci zkontrolujte, a jestliže vše souhlasí, můžete dokumenty postupně Podepsat Smart klíčem nebo čipovou kartou.
  8. Jste-li jediným podepisujícím, po stisku tlačítka Předat (do banky) vstoupí změny v platnost a nový uživatel se může přihlásit.

Správa služby ve Virtuální pobočce: přidání účtu

  1. Nastavit nového uživatele služby, přidat účet, změnit limity a mnoho dalšího vám umožní Virtuální pobočka – v záložce Ostatní stačí zvolit Nastavení služby ČSOB CEB a volbu Nastavit sám.
  2. Pokud jste například zřídili nový účet a chcete jej přidat do služby, vyberte záložku ÚčtyPřipojit nový účet.
  3. Zobrazí se účty, které patří vaší společnosti nebo u nichž jste byli jiným majitelem účtu zmocněni k jejich ovládání. Vybraný účet můžete Připojit.
  4. Ještě je nutné nastavit uživatele, kteří budou mít daný účet k dispozici, případně nastavit autorizační pravidla a limity účtu. Zvolte Upravit.
  5. Autorizační pravidla definují uživatele, kteří mohou autorizovat transakce do stanovené výše. Volba Přidat nebo odebrat uživatele zpřístupní obrazovku s přiřazením uživatelů.
  6. Vybrané uživatele můžete Přidat a můžete jít Zpět do nastavení účtu.
  7. Pokud je vše pro tento účet nastaveno, můžete Uložit návrh.
  8. Můžete upravovat i nastavení ostatních účtů, nebo Potvrdit změny, aby vám služba připravila novou smluvní dokumentaci k podpisu.
  9. Změny v dokumentaci zkontrolujte, a jestliže vše souhlasí, můžete dokumenty Podepsat Smart klíčem nebo čipovou kartou.
  10. Vyčkejte na dokončení podepisování dokumentace, poté můžete Předat dokumentaci do banky, požadované změny obratem vstoupí v platnost.